Recenze: Kat French – Láska po řecku

5

Román Láska po řecku od zkušené britské autorky Kat French dokáže skvěle navodit prázdninovou pohodu vonící po slané vodě, slunci a písku. Čtenáře přenese na řecký ostrov Skelidos, který je okouzlí svou atmosférou stejně jako tři hlavní hrdinky. Angličanky potřebující únik od soukromých i pracovních problémů koupí v euforii starobylou vilu a začnou v ní podnikat. Netuší, že k ní patří i zatvrzelý osel a tajná palírna ginu…

laska-po-reckuHlavními hrdinkami této letní dobrodružné romantiky jsou tři nejlepší kamarádky – Winnie, Stella a French. Všem třem je přes třicet a za svůj život, kromě hezkého, prožily i tvrdé prohry. Potřebují se z nich oklepat a začít znovu, a tak si naplánují dovolenou na malém řeckém ostrůvku. Nečekají, že je majitel vily, kde se ubytují, přesvědčí k její koupi.

Tři anglické kamarádky vyráží do Řecka znovu, tentokrát jako majitelky krásné vily Valentiny, aby se jí ujaly a začaly psát své životy znova a lépe. Čeká je tam osel odmítající se vrátit domů od souseda, tajná palírna ginu, se kterou jsou samé problémy, a také láska.

Láska po řecku je romantický příběh, který se mi zdál zpočátku prvoplánový. Očekávala jsem inteligentní vyprávění s kapkou tajemství, dobrodružství a lásky, tak jako tomu bylo v první „srdcovce“, kterou jsem četla – Láska z deníku. Tato však byla jiná. Už jen tím, že čtenář postupně sleduje hned tři hlavní hrdinky. Bavily mě scény kolem tajné palírny ginu i lákání tvrdohlavého osla zpět domů. S napětím jsem sledovala, co se vyvine z charizmatického sexuchtivého Řeka Angela, a zcela správně jsem odhadla, jak to dopadne s Winnie a „jejím“ sousedem.

Některé scény z této knihy byly doslova jako vystřižené z červené knihovny, ale nevadilo mi to. Snad jen první polibek na vyhlídce mi přišel až moc přestřelený a nereálný. Autorka však brzy prokázala, že má na víc. Že je schopna vytvořit příběh nejen plný lásky, ale i silného přátelství, vzájemné pomoci a že do jednotlivých pasáží dokáže dostat i emoce, což je pro mě důležité.

Od knihy Láska po řecku nečekejte žádné náročné čtení. Je to zkrátka oddechovka na dovolenou, ideálně letní a někde u moře. Já jsem se na řecký ostrov dokonale přenesla i ve vlastní ložnici v jižních Čechách, neboť atmosféru dokázala Kat French vykreslit opravdu skvěle.

Láska po řecku
Autor Kat French
Překlad Světlana Pavlíková