Recenze: Janet Evanovich, Lee Goldberg – Štvanice

5

Nick Fox je velmi rafinovaný, ale víceméně napravený podvodník, který se uvolil pomáhat FBI s případy, jež nejdou řešit oficiální cestou. Nikoliv zadarmo, samozřejmě. Výměnou je mu svoboda, získaná fingovaným útěkem z vězení.

Kate O´Hareová je agentka FBI a má těžkou posedlost, jejíž jméno je Nick Fox. Ne, že by ho milovala a chtěla si ho vzít domů. Tak to ani náhodou. Chce ho dostat za mříže, aby tam shnil jako poslední brambor ve sklepě. Její šéf si ovšem myslí něco úplně jiného a z těch dvou se stane tým. Tým, o kterém nemá nikdo zdání, že existuje. Nick je zločincem na útěku a Kate jeho pronásledovatelkou. Společně však pracují na dalším kolosálním podfuku, který má zahnat do pasti Cartera Grova, majitele impozantní sbírky kradeného umění a ředitele největší bezpečnostní agentury na světě. Grove má navíc z minulosti silné vazby na vládu, což je také jedním z důvodů, proč mu do domu nemůže jen tak vpadnout FBI a obvinit ho… z čehokoli.

Naši agentsko-podvodnickou šarmantní dvojici čeká divoká štvanice přes půl světa, a že půjde nejen o spravedlnost, ale i o život, tím si můžete být jistí. Při čtení narazíte i na další známé postavy, které nějakým způsobem zasáhly do děje i v prvním dílu a budou ho dopředu posouvat i zde.

Janet Evanovich s Lee Goldbergem rozjeli prvním dílem Podfuk (více zde) sérii knih, která prozatím čítá pět dílů se samostatnými zápletkami. Podařilo se jim stvořit živou dvojici hlavních postav, jež perfektně funguje v příběhu i navzájem. Ani ve druhém dílu nebudete ochuzeni o eskapády v duchu bondovek a bláznivých komedií, které posílají své hrdiny do naprosto nepravděpodobných situací. Kate a Nick budou čelit dalším pohromám, které si v normálním životě nelze představit, a budou je řešit s nadhledem a nonšalancí. Díky přítomnosti velké dávky humoru, nadsázky i faktu, že příběhy samy sebe neberou vážně, jim čtenář nemá problém uvěřit a fandit až do konce. Oba hlavní hrdinové mají brilantní mozky a z každé situace umí vykličkovat, i když si přitom někdy obrousí kolínka nebo sem tam malinko poboří nějakou tu budovu.

Stejně jako Podfuk je i Štvanice výborné oddechové čtení, které vám dá přesně to, co slíbilo, příběh plný nadsázky, ironie i nadhledu, potřebného pro překonání naprosto nemožných situací, kdy vám jde zcela vážně o život.

Štvanice
Autor Janet Evanovich, Lee Goldberg
Překlad Alžběta Lexová