Recenze: Tim Weaver – Není cesty zpět

5

Když se na Davida Rakera, bývalého novináře a soukromého vyšetřovatele se specializací na pátrání po ztracených lidech, obrátí o pomoc jeho bývalá přítelkyně Emily, nemusí dlouho váhat, zda jí pomůže. Co se stalo s rodinou její sestry? Kam zmizela ona, její manžel i dvě dcery? Celá rodina se přece jen tak nevypaří uprostřed příprav na večeři a společný večer. Policie se nemá čeho chytit, neexistují žádné hmatatelné důkazy o únosu a pár anonymních tipů o hledané rodině vyšumí do ztracena. Emily se přesto nechce vzdát a přesvědčí Davida, aby se vydal po již značně vychladlé stopě do neznáma.

neni-cesty-zpetPodstatná část tohoto Davidova případu se odehrává na americké půdě, a budou mu tak chybět potřebné konexe, na něž je zvyklý doma v Británii. Přesto se nevzdá a postupně rozkryje obludné (co do rozměrů i zrůdnosti) letité a spletité tajemství, které začalo jednou lží, ale postupně na sebe nabalovalo další a převálcovalo i mnoho nevinných lidí, kteří se náhodou připletli do cesty. Že není cesty zpět, pochopí v určitém okamžiku i David. Na jejím konci se dočká odhalení, které ovlivní i jeho život velmi zásadním způsobem.

Tim Weaver je rozhodně sázka na jistotu a stejně jako jeho předchozí kniha Bez slitování, která už v Mystery Pressu česky vyšla, i Není cesty zpět poskytne čtenáři thriller plný napětí a zvratů se skvělou atmosférou, charismatickým hrdinou a řádně zkaženým a psychopatickým padouchem. Dosadíte si další střípky do soukromé mozaiky Rakerova života i života jeho blízkých a po dočtení se ihned můžete začít těšit na jeho další případ. Ačkoli v českém překladu vyšla tato kniha až po knize Bez slitování, chronologicky se děj odehrává před ní a v originále vyšly v opačném pořadí. Pokud jste od Tima Weavera ještě nic nečetli, můžete si obě knihy prohodit. Jestli už Bez slitování znáte, ničeho se nebojte, další příběh si užijete bez ohledu na cokoli.

Není cesty zpět
Autor Tim Weaver
Překlad Alžběta Lexová