Trocha romantiky jistě neuškodí

V dnešní uspěchané době snad každá žena hledá únikovou cestu z reality. Pro někoho je relaxací sport, pro někoho masáž a pro někoho dobrá romantická kniha. Nechcete-li být zklamané, dámy, doporučuji sáhnout po Jo Beverley a novince vydané v nakladatelství Domino Neurozená hraběnka. Nechybí v ní totiž nic – romantika, šlechetný, galantní muž, nebezpečí, ani šťastný konec.

knihaPříběh je o dívce Prudence, která se ocitla ve svízelné životní situaci. Její otec byl učenec, pracoval jako knihovník u bohatého šlechtice a snil o tom, že ze syna bude právník, který bude mít lepší život než on. Bohužel ale zemřel dříve, než syn mohl dokončit právnické vzdělání, a tak jej musela podporovat matka, navzdory tomu, že tím trpěla její dcera. A právě Prudence dopadala nejhůře, neměla doporučení, tím ani naději na jakoukoli práci a bratr ji následně podporoval jen tak, aby přežila. Nebyla by to však ta správná romantika, kdyby se zde nevyskytl mladý muž, kterému se zalíbila a který si ji navzdory všem okolnostem vzal za ženu, a to i přes to, že se stal dědicem hraběcího titulu. Dostala se sice z finanční krize, ale ocitla se tak mezi několika ohni. Byla postavena do střetu s jeho rodinou, která nemohla přenést přes srdce a šlechtickou čest, že se oženil pod svůj stav. A současně do jejich života a bezpečí neustále zasahoval pomstychtivý a odmítnutý ženich, kterého jí kdysi vybrala švagrová a který se se svou prohrou nedokázal lehce smířit. Jak vše dopadne? Naleznou Prudence a Catesby své štěstí? Tak to vám samozřejmě nepovím, ale myslím, že kdo někdy četl knihu od Jo Berverley, má jasno.

„Teď ne,“ opáčila a vzhlédla k obloze. „Každou chvíli se může spustit liják. Pojďme najít tu farmu.“
Přerušila ho záměrně. Když jeho tón náhle zvážněl, zmocnily se jí obavy, že se chystá říct něco nepříjemného – nějaké váhavé doznání. Možná, že vlastní mnohem menší majetek, než naznačoval, nebo je navzdory všemu ujišťování doopravdy na mizině.
Teď o tom nechce slyšet. Teď, když si své nejlepší šaty potřísnila krví, má rozcuchané vlasy a bolavé nohy a její klobouk leží polámaný v troskách kočáru.
(BEVERLEY, Jo. Neurozená hraběnka. Praha: Domino, 2013. s. 164.)

Knihu mohu vřele doporučit, dobře se čte, děj má spád a ani na chvilku se u ní nebudete nudit. Ukazuje a připomíná nám, jak se žilo ženám v minulých stoletích, kdy byly majetkem manžela, otce, bratra. Je velmi zajímavé přečíst si na konec i autorčiny poznámky, kdy zjistíme, že… Ale to bych vám prozradila moc. Musím vás však upozornit na malý háček, který vás ale nesmí odradit. Částečně kniha zapadá do série o sourozencích Mallorenových, ale opravdu jen velmi okrajově, takže vám nic nebrání vychutnat si skvělý zážitek z krásně napsané a napínavé romantické knihy. Abyste po večerech mohly vzdychat, kde se tak dokonalí muži berou.

Knihu Neurozená hraběnka vydalo nakladatelství Domino