Obyvatelé Nejtemnějších koutů opět získávají moc

panenka

Pan Mumla není jediný díl Imaginárních (ne?)přátel, který v minulém roce v CooBoo vyšel. Volně na něj navazuje Hadrová Maggie, ve které se tentokrát Barry Hutchinson ponořil do děsivého světa hraček.

knihaOd osudových Vánoc už nějaký čas uběhl a Kyle se musí vrátit se školy. Nechce se mu, o tom, co se mu stalo, nemůže nikomu říct, vždyť to zní až příliš neuvěřitelně. Přestože ho okolí přesvědčuje, že incident s panem Mumlou už nebude mít pokračování, je si jistý pravým opakem. Děsivá událost na sebe nenechá dlouho čekat…

Jako obvykle se hlavním hrdinou stává Kyle. Nic jiného mu ani nezbývá, pokud chce uchránit svoje nejbližší. Do příběhu se zapojuje mnohem více tajemných postav, které neusilují o život ani tak Kylovi jako jeho spolužákovi Billymu, nebo spíš jeho mladší sestřičce. Tentokrát se Kyle skutečně setkává se svým otcem a objeví se také jeho podivná kamarádka z prvního dílu. Společně musí bojovat proti Caddie a její Hadrové Maggie.

Děj se přesunuje do Kylovy školy, odkud mizí všichni, kdo v době Caddiina příchodu byli přítomni. Hrdina má jediný úkol – během hodiny Billyho najít. Když se mu to nepovede, jeho spolužák zemře. A Caddie má další podmínku – během téhle vražedné hry se musí bavit. Dalším novým místem, které musí Kyle častěji navštěvovat, jsou Nejtemnější kouty. Není to nijak příjemné, ale mnohdy je to jeho jediný způsob přežití. Jako poslední místo se objevuje rodinný domek, ve kterém Kyle bydlí. Tady vlastně celé smrtící dobrodružství končí.

Oproti prvnímu dílu Imaginárních (ne?)přátel druhý díl nezačíná nijak hororově. Dokonce se snaží tvářit jako příběh o školních povinnostech hlavního hrdiny. Na druhou stranu autor nijak netají to, že z hororu se má stát fantasy, přestože občas připomíná hororovou povídku ze sbírky Zuby nehty.

Příběh je však také mnohem fantastičtější než předchozí díl. Čtenář si zanedlouho klade otázky typu: kolik lidí by bylo potřeba, aby se jejich krví dalo namalovat několik šipek skoro přes celou zeď a ještě stačila k tomu, aby byla v rozlehlém skladu výtvarných potřeb? Nebo: nenarušilo by zničení schodiště statiku budovy? A co teprve, když je Kyle bodnut do břicha, zranění podle popisu vypadá smrtelně, ale on je přesto schopen bránit se útočníkům?

Možná, že se příběh Hutchinsonovi poněkud vymkl z rukou, na druhou stranu však kniha neztrácí na napínavosti ani překvapivosti.

„Dám si pozor,“ slíbil jsem a vstal. Hlava mne pořád bolela v tom místě, kde mě do ní udeřila hokejka, ale snažil jsem se ji co možná nejvíce ignorovat.
„Ještě jedna prostá otázka,“ začal muž. Obrátil jsem se a podíval se na něj.