Lucky Santangelo se vrací

srdce

Populární a úspěšné americké spisovatelce románů pro ženy Jackie Collins u nás na konci roku 2011 vyšla další kniha. Tentokrát se již po sedmé vrátila ke své oblíbené hrdince Lucky Santangelo, která se v předchozích knihách Šance, Lucky nebo Lady Boss potýká s obtížemi způsobenými původem své mafiánské rodiny.

knihaNejnovější díl s názvem Bohyně pomsty nám představuje Lucky v nejlepší životní fázi, kdy má spokojené manželství, skvělé děti a prosperující hotelový komplex s kasinem. Lucky se během vyprávění Jackie Collins vypracovala na úspěšnou podnikatelku. Jak už to tak ale u úspěšných lidí bývá, nevydrží tato idyla dlouho.

Čtenářky se mohou opět těšit na napínavý příběh plný intrik z prostředí Las Vegas, kde poctivým a prosperujícím lidem není přáno. Lucky se svojí rodinou bude muset nasadit ostré lokty, aby si uhájila své teritorium, podnikání i osobní vztahy. Knihou Bohyně pomsty se opět prolínají vedlejší dějové linky, na které jsme u Collinsové zvyklí. Čeká nás řada setkání, rozchodů, nových manželství i nalezení nové rodiny.

Autorka tentokrát proti Lucky postaví těžkého soupeře Armanda Jordana, jehož předkové pochází z Arábie. Kromě byznysu tu spisovatelka naráží i na otázku postavení žen ve smýšlení mužů vychovaných v tradičních arabských zemích. Armand je totiž zářným příkladem muže hulváta s tím nejnevybranějším chováním jaké si jen dovedeme představit. I při pracovních schůzkách Lucky cítí jeho pohrdání a absolutní Armandovu neschopnost jí přiznat odpovídající úctu.

Jak už název napovídá, pomstě bude učiněno zadost. Přestože jsou Las Vegas i Hollywood tvrdým prostředím pro citlivé nátury, čeká všechny podvodníky a zločince odpovídající tresty. Čtenářky se tedy znovu dočkají toho, na co jsou od Jackie Collinsové zvyklé. S řadou dějových linek souvisí i množství postav. Nemusíte se ale bát toho, že se v příběhu ztratíte. Collinsová opět využívá krátkých přehledných kapitol k vyprávění osudů hlavních i vedlejších postav, takže kontinuita zůstává zachována. Můžeme jen čekat, zda se autorka rozhodne o Lucky vyprávět dále.

Lucky pobaveně poslouchala, co všechno se v hotelu odehrává, a Danny byl neocenitelný zdroj i vtipný vypravěč.
Novinkou pátečního rána byl poměr šéfa kasina s vdanou ženou, která pracovala v jedné z restaurací. Pak tu byla mladá manažerka zasnoubená s krupiérem, jež se natajila bokovkou v podobě mladičkého popového zázraku, jenž se často ve Vegas objevoval. A nakonec tu bylo to úchylné prase v prezidentském apartmá, co odmítlo zaplatit prostitutkám za extra služby, které si vynutilo.

(Collins, J. Bohyně pomsty. Frýdek-Místek: Alpress, 2011, str. 165.)

Knihu Bohyně pomsty vydalo nakladatelství Alpress

Veletrh