Recenze: Chris Colfer – Kouzelné přání

1 1 1 1 1 (8 hlasů)
5

Dvojčata Alex a Conner neprožila zrovna příliš dobrý rok. Utrpěla těžkou životní ztrátu a musela se s maminkou odstěhovat do pronajatého domu. Jejich maminka se snaží, aby jim vše vynahradila, ale někdo účty platit musí, a tak je většinu času v práci. A děti? Ty se snaží, co jim síly stačí. Když ale dostanou od babičky kouzelnou knihu, vše se začne od základů měnit. Americký spisovatel Chris Colfer svou knihou Kouzelné přání z připravované série Země příběhů okouzlí jistě nejednoho malého čtenáře.

Kouzelné přáníAlex a Conner se pomocí knížky od babičky dostanou do pohádkové země. Na první pohled se to může zdát jako splněný den většiny dětí, na ten druhý už ale vyvstanou problémy, které je nutné řešit. Je sice krásné, že se dostali na místo, kam mnoho smrtelníků nezavítá, ale jak se dostanou domů? Jak vysvětlí mamince, že byli tak dlouho pryč? Na pomoc jim ale přichází Žabák, který ví o jednom mocném kouzla, které by jim mohlo pomoct. Děti se tedy vydávají vstříc dobrodružství, při kterém potkají mnohé z pohádkových postav. A i když mají celkem naspěch, občas se zapomenou a užijí si i trochu legrace.

Popelka, Sněhurka, skřeti nebo zlé čarodějnice. Ty všechny spojuje fakt, že pochází z pohádkového světa. Jejich příběhy většinou končí oblíbenou větou: Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Nikdo z nás ale neví, co se dělo dál.

Díky tomuto vyprávění se ale děti dozví, co se stalo se zlou královnou, která chtěla otrávit Sněhurku. Co dělá Červená Karkulka, která musela utíkat před strašným vlkem, a jak se daří Šípkové Růžence poté, co prospala celých dlouhých sto let.

Autor Chris Colfer vytvořil pohádkovou říši, kde žije většina známých pohádkových bytostí. Aby vše fungovalo tak, jak má, je říše rozdělena na několik na sobě nezávislých království. Přesto ale spolu často spolupracují, například když se znovu objeví zlo a je nutné táhnout za jeden provaz.

Knihu Kouzelné přání si oblíbí děti především proto, že hlavními hrdiny jsou děti. Nemají sice lehký život, ale přesto si dokážou života užívat. Každý z nich je jiný a přesto, když dojde na nejhorší, jsou tu jeden pro druhého. Alex je ambiciózní dívka, která miluje školu a vědění vůbec, bohužel ale není ve své třídě moc oblíbená. Na druhou stranu Conner je kluk velice oblíbený, ale po nových znalostech extra netouží. Jejich dvě rozdílné povahy ale tvoří perfektní celek, který je schopen dokázat neskutečné věci.

Postavy jsou úžasně vymyšlené. I když je člověk zná z pohádek, za svůj život se změnily, a tak je poznáváme v novém světle.

Příběhem by ale neměli pohrdat ani dospělí čtenáři. Je to vyprávění plné dobře promyšlených postav, místy nebezpečných a napínavých situací a také velice kvalitního humoru.

Vydejte se tedy na dobrodružnou cestu s Alexem a Connerem, ať vám je kolik je, protože na dobré pohádky není člověk nikdy starý.

Ukázka

„Promiňte, nepotřebujete pomoc?“ řekl zdvořile někdo za nimi. Trhli sebou, když uslyšeli kromě svých ještě jiný hlas, a obrátili se, aby zjistili, kdo to je. A vzápětí toho oba litovali.

Za nimi stálo něco, co by se dalo asi nejlíp popsat jako žábomuž. Byl vysoký, měl širokou tvář, vlhké lesklé oči a zářivě zelenou pleť. Na sobě měl elegantní oblek s vestou a v ruce držel skleněnou nádobu plnou leknínových listů.

„Omlouvám se, že vám do toho tak vpadám, ale poradit na cestách umím docela dobře, kdyby bylo třeba,“ dodal a usmíval se přitom hodně zeširoka.

Alex a Conner byli tak vyděšení, že se nemohli pohnout. Jestli ještě potřebovali nějaký důkaz, že jsou v pohádkovém světě, tady ho měli. (str. 75)

Název: Kouzelné přání