Kniha o obyčejné holčičce a napůl princezně

V nakladatelství Mladá fronta vyšla Lence Koskové-Třískové pohádková kniha Anička, žabičky a jejich přátelé, která je určena všem začínajícím čtenářům. Dozvíte se, kdo je Anička Kropáčková a zažijete s ní a jejími přáteli neobyčejná dobrodružství. Knihu ilustrovala Andrea Tachezy.

knihaAnička totiž byla tak trochu princezna. Jak se to poznalo? Měla dlouhé zlaté vlásky. A uměla mluvit s draky. Moc jich zatím nepotkala, ale to nevadilo. Anička si byla jistá, že by se s drakem domluvila, i kdyby byl sedmihlavý.
Princezna však byla jen trochu. Většinou byla normální holčička, co bydlí v domečku s mámou, tátou a malým bráškou.
(Kosková-Třísková, L.: Anička, žabičky a jejich přátelé. Praha: Mladá fronta, 2012.)

Anička Kropáčková zažije v létě neobyčejné dobrodružství. Skamarádí se s žabičkami ze svých holínek a zjistí, že ožijí, jakmile si to přeje. Anička tak utíká snad každé odpoledne na zahradu, aby si mohla hrát s žabičkami. Největší zábava je s nimi na pískovišti. „Žabičky svými širokými tlapkami uměly plácat nádherné hrady z písku. Jindy hrabaly tunely nebo závodily ve skoku z pískoviště!“ V trávě za starou kůlnou však objevila dalšího kamaráda. Byl jím tříhlavý drak Piškuntálek. Anička společně se všemi novými kamarády zažije nejedno dobrodružství, které prokáže, že jsou skutečnými kamarády.

Hlavní hrdinka Anička spolu se žabkami a dráčkem zažívá nejedno dobrodružství. Jednou tajně v noci učí dráčka létat, podruhé přemýšlí, co daruje své babičce k narozeninám. Dráček najde kamínek ve tvaru srdce, takže Anička může babičku obdarovat vlastním dárkem. Babička navíc ráda sbírá různé minerály, akorát tomuto kamínku nemohli přijít na kloub, proto měl minerál u sebe cedulku „dračí kámen“. Také se dozvíte, jak žabka Prakvačka málem umřela touhou po jahodách.

Když Anička dostane horečku, její přátelé ji v tom samotnou nenechají. Dráček Piškuntálek i žabičky Prakvačka a Lekvačka navštíví vílu a poprosí ji o pomoc. Ta jim za dvířka s mosaznou klikou daruje duhové semínko pro uzdravení přátel. Dají ho Aničce pod polštář a musejí se stokrát uklonit ke slunci a v duchu bez chyby odříkat: „Semeno, semínko, klaním se malinko, prosím tě trošičku, uzdrav nám Aničku!“ A z Aničky je náhle čiperka! Angína odezněla a může si zase hrát s kamarády.

Anička je příkladným vzorem pro všechny děti. Když má mít narozeniny, je předtím několik dní hodná a uklízí si své hračky a skládá oblečení do skříně, aby dostala tři dorty s různými příchutěmi. Dráček i žabičky totiž chtěli různé druhy. Co by neudělala pro své přátele? Celou dobu „hodní“, až je maminka šťastná, protože po ní nemusí uklízet a může si s ní hrát. Kniha se tak může stát inspirací pro zlobivé děti, které by se měly napravit. A možná je také potká nějaká sladká odměna. Co dostane Anička k narozeninám, se nechte překvapit v pohádkové knize od Lenky Koskové-Třískové Anička, žabičky a jejich přátelé.

Knihu Anička, žabičky a jejich přátelé vydalo nakladatelství Mladá fronta