Jaké je to asi v Čudu

1 1 1 1 1 (6 hlasů)

Povídky jsou vedle románů nejčastějším literárním útvarem, po kterém pátrám v knižních regálech. Jsou kratší a charakter postav se nemění, jedná se tudíž o příjemného a nenáročného společníka do postele před spaním po dlouhém a náročném dnu. A co teprve povídky s notnou dávkou Svěrákovského humoru!

knihaZdeněk Svěrák, kterého známe především jako herce, scénáristu, spisovatele, autora písňových textů a spoluzakladatele a uměleckého vedoucího Divadla Járy Cimrmana, ve své povídkové sbírce Jaké je to asi v Čudu nejen uvažuje nad touto základní otázkou, která se promítla i do samotného názvu sbírky, ale současně prozrazuje čtenáři, proč se Bohouškovi říká Radovan a jaké vtipy zná pan Dufek.

Kniha je primárně určena dětskému čtenáři ve věku od osmi let, ale její stránky jistě potěší i nejednoho dospělého. Je plná povídek, pohádek a textů známých písniček, přičemž o ilustrace se postarala Vlasta Baránková.

Povídky vydalo nakladatelství Fragment. V tomto nakladatelství vydal Zdeněk Svěrák již celou řadu úspěšných knih pro děti i dospělé, mezi nimi jmenujme například dětské knihy Mravenčí ukolébavka, Šupy dupy dup a jiné písničky nebo pohádkové knihy Radovanovy radovánky. Dospělý čtenář si pak přišel na své nad knihami Vratné lahve nebo Povídky.

Knihu Jaké je to asi v Čudu vydalo nakladatelství Fragment