Recenze: Odborná literatura

Recenze: Natasha Courtenay-Smith – Blog za milion

1 1 1 1 1 (0 hlasů)

Píšete svůj vlastní blog? Sníte o tom, že jednou bude jeho návštěvnost počítána na deseti a statisíce? Chcete si díky svému blogu vydělávat a udělat z něj své zaměstnání? I když se pohybujeme v českých vodách, které neposkytují blogerům tak úchvatné příležitosti, jako mají jejich zahraniční kolegové, může se vám to podařit. A kniha Blog za milion britské autorky a blogerky Natashy Courtenay-Smithové je jednou z těch, které by vám v tom měly pomoci.


knihaAč mě tato kniha jako blogerku velmi lákala, dost dlouho jsem nad ní váhala. Hlavním důvodem bylo právě to, že autorkou je Britka. Říkala jsem si, že bude jistě představovat pro české čtenáře nesmyslná čísla a příklady, ke kterým bloger v českých vodách nemůže nikdy dojít. Nakonec jsem byla příjemně překvapená. I přes zahraniční příklady je opravdu velmi přínosná, i čeští blogeři ji mohou využít ke svému růstu a následnému zpeněžení blogového obsahu.

Autorka knihu rozdělila na několik kapitol, ty pak na další podkapitoly. V nich střídá informace s různými příklady, ve kterých vždy představí nějakého úspěšného blogera a vyzpovídá ho. Vede tak čtenáře krůček po krůčku od založení blogu, vymýšlení názvu, výběru témat a podtémat, tzv. niche, až k hodnotnému obsahu a následně propagaci. Nezapomíná přitom na cenné informace o HTML a SEO, vysvětluje budoucím blogerům vše logicky, jednoduše a tak, aby to pochopili i začátečníci.

Tato kniha však bude velmi užitečná i těm, kteří již blogy nějaký čas píšou. Dozví se totiž, v čem dělali chyby a jak se jim v budoucnu mohou vyhnout. Autorka po celou dobu pracuje se svým textem tak, aby čtenáři kladla na srdce monetizaci jeho stávajícího nebo budoucího blogu.

Ke konci věnuje kapitolu i blogům firemním. Podnikatelé díky jejímu textu snadno pochopí, jak je důležité stále aktualizovat obsah svého webu i jak v tom může pomoci právě firemní blog.

Tato kniha je psána velmi čtivě a srozumitelně. Snad na každé stránce autorka přináší zajímavé informace, které člověka zaujatého blogem a psaním na web rozhodně zaujmou. I když jsem poměrně pokročilý bloger a navíc copywriter, kniha je pro mě zajímavý objev. Našla jsem v ní plno nových užitečných informací, které mi opět pomohou posunout se dál.

Jsem přesvědčena, že kniha Blog za milion je vhodná pro začínající blogery i pro ty pokročilé. Přináší plno důležitých i zajímavých informací, které mohou pomoci k raketovému startu nového blogu, stejně jako posunout dopředu již existující blog. Od samého začátku autorka klade důraz především na to, že díky této knize se nenaučíte psát jen tak nějaký obyčejný blog. Naučíte se, jak psát blog, který vám prostě BUDE vydělávat a díky kterému se vám třeba v budoucnu stane jeho psaní i hlavním zdrojem obživy.

Blog za milion je opravdu dobrá a velmi přínosná kniha. K určitým pasážím a hlavně výsledku, který by měla přinést svým čtenářům a blogerům, je však třeba přistupovat s chladnou hlavou. Nežijeme v Americe, ani v Británii. Jsme v Čechách a je třeba si to uvědomit, než s hlavou v oblacích založíte svůj první blog.


Blog za milion
Autor Natasha Courtenay-Smith
Překlad Alexandra Fraisová
Nakladatelství Esence
Místo vydání Praha
Rok vydání 2018
Vydání 1.
Počet stran 218
ISBN/EAN 978-80-7549-764-2
Ediční řada -

Do nakladatelstvíPorovnat ceny

Soutěže

Aktuality

  • Svaz českých knihkupců a nakladatelů děkuje zdravotníkům a spouští iniciativu #knizkaprosestricku

    Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) si velice váží práce sester, lékařů a dalších zdravotnických pracovníků, kteří v těchto dnech intenzivně pečují o pacienty nemocné Covidem-19 a letos proto nemají mnoho možností připravit se na blížící se Vánoce. SČKN proto věnuje kolekci knižních titulů Fakultní nemocnici Královské Vinohrady a spouští iniciativu #knizkaprosestricku. Nabízí tak veřejnosti možnost poděkovat zdravotnickým pracovníkům za jejich nasazení tím, že pro ně mohou koupit a darovat jim knížku.

    Číst dál...  
  • Více času na čtení (tentokrát trochu jinak) O poslechu audioknih a možnosti žít za dva

    Na podzim roku 2015 zahájilo internetové knihkupectví Martinus kampaň zvanou Více času na čtení. Ta se v principu odrážela od skutečnosti, že rozbalit si na Vánoce darovanou knihu je jedna věc, ale mít čas si ji skutečně přečíst, to už je věc jiná.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení