Recenze: Petr David, Vladimír Soukup – Nejkrásnější výlety na tajemná místa

5

Léto je v plném proudu, vrcholí období výletů, tak nejspíše právě teď rádi sáhnete na pultu knihkupectví po průvodci, který přibližuje méně známá, nicméně zajímavá výletní místa. Takovou knihou je i publikace, jež nedávno vyšla pod názvem Nejkrásnější výlety na tajemná místa z edice Rodinné toulky – Nejkrásnější výlety.

nejkrasnejsi-vylety-na-tajemna-mistaAť již plánujete výlet, nebo se chcete dozvědět informace i o méně známých místech naší republiky, doporučuji prolistovat právě průvodce z edice Rodinné toulky. Mě konkrétně zaujal průvodce pod názvem Nejkrásnější výlety na tajemná místa, protože motivace tajemnem je ideální příležitost, jak vylákat naše potomky, aby zvedli hlavy od mobilů a počítačů a vyrazili do přírody. Kniha je zpracovaná tak, že vyvolává zvědavost zmiňovaná místa navštívit, zvlášť pokud rádi s příjemným mrazením v zádech čtete o záhadných místech opředených tajemstvím.

Při listování knihou jsem si uvědomila, jak někdy máme poněkud zúžený pohled na to, kam vyrazit na výlet. Karlštejn, Křivoklát, Koněpruské jeskyně či ostatní běžná výletní místa jsou sice stále krásná, ale přece jenom již trošku okoukaná. V tomto průvodci však najdeme spoustu zajímavých, přesto téměř neznámých míst v naší zemi.

Víte třeba, jaké je prý nejděsivější místo v Praze? Ne? Také jsem netušila. Podle autorů je tím místem hřbitov bláznů v Praze-Bohnicích. Nebo kde se nachází kámen smrti? (Pernštejn). A pokud raději hledáte poklady, můžete zkusit objevit třeba ten templářský ve Veveří.

Mezi nejzajímavější tipy bych zařadila výlet Do říše strašidel (Kašperk), Svět záhad a tajemných jevů (Branišovský les) nebo Největší český menhir (Zkamenělý pastýř u Klobuk).

Kniha je zpracovaná velmi příjemně. Najdete zde spoustu barevných fotek, mapy i kompletní informace ke každému záhadnému místu. Není to nepraktická bichle, určitě si najde své místo v batohu a příliš se s ní nenadřete. Jediným negativem se jeví vazba, odhaduji, že při pravidelném listování bude hrozit, že by se z knížky mohl stát „trhací kalendář“.

Publikaci bych doporučila hlavně těm, kteří už navštívili naše nejznámější výletní místa a možná mají trošku pocit, že už toho k objevování příliš není. A také těm, kteří mají rádi tajemné historky, ti knihu ocení ještě více.

A pokud budete chtít výlet za tajemnem vystřídat jiným výletem, máte možnost zalistovat i v dalších průvodcích, které již v edici Rodinné toulky – Nejkrásnější výlety vyšly, například Výlety do podzemí, Výlety autem či Výlety na pevnosti a opevnění. V této edici existuje průvodců mnohem víc, takže je z čeho vybírat a inspiraci k neobvyklým výletům v nich určitě najdete.

Název knihy: Nejkrásnější výlety na tajemná místa
Edice: Rodinné toulky – Nejkrásnější výlety
Autor: Petr David, Vladimír Soukup