Recenze: David Deida – Sex jako cesta k Bohu

5

Je naprosto dokonalý, neopakovatelný, smělý a současně decentní natolik, že si ani neuvědomíte, že čtete něco… no, něco lechtivého. A přitom hlubokého do morku kostí, do nejhlubších částí lidské duše. David Deida je ve své nové knize Sex jako cesta k Bohu prostě úžasný už jen v tom, že tu zakomponoval části, které velice něžně osloví ženy, a části, které drsněji osloví muže.

Sex jako cesta k BohuVe výsledku to znamená, že vydrží-li u čtení celou dobu, muži lépe pochopí ženy a ženy lépe pochopí muže. V hlavě. V mysli a v srdci.

Umí ve všednosti vidět hloubku. Nakonec vám dojde, že každý okamžik obyčejného dne je dar, hloubka, která jen čeká na to, abyste ji pochopili a uchopili. Pro ukázku jsem zvolila úryvek z části „pro ni“, tedy část v kapitole, která promlouvá k ženám tak, aby pochopily samy sebe, ale také aby pochopily muže. A někdy to jsou jednoduchá, leč zásadní a hluboká poznání.

Muži mají raději nic než něco. Když se rozpustí v onom „ničem“, jaké představuje televize, je to pro ně často mnohem víc osvěžující než emočně zabarvený rozhovor a sdílení. Muži se cítí mnohem lépe v prázdném klidu, který je zaplaví po orgasmu, než na energetické lochnesce, jakou může být pobyt s dětmi na dovolené.  Hledají okamžik, kdy všechno ostatní zmizí, zatímco oni jsou pohrouženi – do sportovního utkání, vaginy nebo rybaření. Muži mají přirozený sklon poddávat se pohlcujícímu „nic“ vědomí spíše než kolísajícímu „všemu“ života, třebaže opravdu dobrý muž dokáže plně přijmout obojí. (Str. 54)

Takže, kdo by tohle neznal. David Deida umí přesně vyhmátnout třecí plochy a kameny úrazu. A aby jen nekritizoval, umí nabídnout tolerantní ruku, řešení a především umí jednomu i druhému pohlaví vysvětlit, cože má ten druhý za problém a že jeho problém je zcela pochopitelný a přirozený. Typické pro jeho knihy. Na jedné straně úchvatné erotické texty, na druhé se občas usmíváte, protože se to celé stává soubojem „mají to v dnešní době horší muži nebo ženy?“. Stejně se opět dostaneme k výsledku, že lehké to nemají ani jedni. A díky této knize, která je z velké části rozdělena na části pro ženy a části pro muže, si můžete snadno lépe uvědomit své vlastní chování a myšlenky, reakce… a reakce partnera. Ochota a naléhavost, s jakou se autor snaží nalézt pochopení a řešení, je až dojemná a hladivá. A i když se to tady hemží sprostými slovy, čas od času, promiňte, je tu silný vliv jeho předchozí knihy Cesta vášně, tak v kontextu celého pojednání a záměru Sex jako cesta k Bohu se to hodí. Je to štiplavým kořením na celém tom smetanovém dortu, který dokonale vysvětluje důvody, proč k sexu přistupovat jinak a proč rozvíjet vztahy a naopak – odcházet k těch, které nás ničí.

O autorovi:

David Deida je považován za jednoho z nejpřevratnějších a nejprovokativnějších duchovních učitelů současnosti. Jeho učení a knihy o radikálně praktické spiritualitě hluboce ovlivnily směr našeho duchovního a sexuálního růstu. Jeho knihy byly přeloženy do více než pětadvaceti jazyků a stávají se doporučenou literaturou na univerzitách, workshopech a mužských i ženských skupinách po celém světě. Jako cenný zdroj pro duchovní transformaci a posvátnou sexualitu ho cituje mnoho dalších autorů.  Pořádá také své vlastní workshopy zaměřené na probuzení mysli, těla i srdce. www.deida.info

Mezi jeho předchozí úspěšné tituly patří například Cesta pravého muže, Cesta nespoutané ženy, Kdy jde o muže, Intimní splynutí, Prostá pravda, Cesta vášně.

Název: Sex jako cesta k Bohu

AutorDavid Deida