Recenze: Odborná literatura

Recenze: Viktor Janouch – Internetový marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Internet se stal významnou součástí životů celé řady cílových skupin, které se díky němu baví, vzdělávají, komunikují s ostatními, čím dál častěji také obchodují a vydělávají. Právě poslední aktivita je také důvodem, proč se stále více laiků, samouků, studentů i obchodníků zajímá o internetový marketing, komunikaci, reklamu a vše, co s tím souvisí. To zase motivuje odborníky k psaní publikací s úvodem do online marketingu a příbuzných oblastí, stejně jako to udělal Viktor Janouch s titulem Internetový marketing.


knihaMá-li čtenář alespoň částečný vhled do problematiky propagace prodeje na internetu, zjistí hned při prvním setkání s knihou, že jde o komplexní, přehlednou, českou příručku online marketingu. O tom, že jde o publikaci s širším záběrem a velkou výpovědní hodnotou, svědčí i skutečnost, že od roku 2014 je v knihkupectvích k dostání její druhé vydání.

Viktor Janouch v knize Internetový marketing rozepsal téma do devíti obsáhlých kapitol, které pokrývají téma od analýz, statistik a nastavení marketingové strategie, přes přípravu, návrh, tvorbu formy a obsahu propagace, až po její technické zajištění a vyhodnocení prostřednictvím speciálních nástrojů. Publikace funguje jako účinný úvod k problematice, přesto zde spoustu přínosných informací najdou i ti zasvěcenější.
 
V době, kdy knih o marketingu a prodeji na internetu vychází tolik, oceňuji názornost a srozumitelnost publikace. Viktor Janouch pracuje s inspirativními i špatnými příklady z praxe, a to prostřednictvím screenů z konkrétních webů. Veškerý výklad není jen o teorii a proto tomu jsou všechny kapitoly i jejich jednotlivé části zcela srozumitelné. Autorova praxe s výukou studentů na univerzitě se odrazila i na struktuře knihy Internetový marketing. V závěru mimo běžného rejstříku a seznamu použité literatury najdete i seznam odkazů na přednášky a výukové materiály.

Na textu je znát, že autor dobře věděl, pro koho knihu psal. Mimo studentů nebo samouků je totiž vhodná i pro specialisty z oboru, kteří si tímto způsobem rozšíří obzory i v ostatních sférách online marketingu. Manažeři a obchodníci proniknou do tvorby reklamy z pohledu obsahu i jejího technického zajištění. Grafici a programátoři se dočtou, jak se chystá vstupní analýza a jak se měří konverze webu. Copywriter zase získá představu o vyhodnocování úspěšnosti textu na webu, v reklamě i na sociálních sítích.

Díky svému záběru a zaměření by kniha Viktora Janoucha měla najít mimo jiné místo v rukách podnikatelů, zástupců firem i členů reklamních, webových a digitálních agentur. Všichni si totiž prostřednictvím této publikace mohou udělat představu o stylu práce na opačné straně onlinemarketingového spektra. Především však budou vědět, co za výsledky od externích dodavatelů internetového marketingu požadovat, jak tuto práci kontrolovat a hodnotit.

Zpět k názvu recenze. Dostanete-li se při svém studiu online marketingového prostředí tak daleko, že vás bude zajímat jeho podstata, k onomu hypertextovému odkazu se dříve nebo později dostanete. Marketingová komunikace by bez sdílení, publikování a šíření informací zkrátka nebyla.

JANOUCH, Viktor. Vyd. 2. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.

 

Soutěže

Aktuality

  • Více času na čtení (tentokrát trochu jinak) O poslechu audioknih a možnosti žít za dva

    Na podzim roku 2015 zahájilo internetové knihkupectví Martinus kampaň zvanou Více času na čtení. Ta se v principu odrážela od skutečnosti, že rozbalit si na Vánoce darovanou knihu je jedna věc, ale mít čas si ji skutečně přečíst, to už je věc jiná.

    Číst dál...  
  • Laureátkou 33. ročníku Ceny Jiřího Ortena je Hana Lehečková s novelou Svatá hlava nabízející ponor do „slabé" duše

    V pořadí 33. ročník Ceny Jiřího Ortena (CJO) pro mladé talentované autory do 30 let zná svou vítězku. Je jí literární redaktorka, spisovatelka a dramatička Hana Lehečková, která odbornou porotu jmenovanou Svazem českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) upoutala svou novelou Svatá hlava. Kniha vyšla v nakladatelství Vyšehrad v roce 2019 a čtenáři předkládá zápisky schizofrenika žijícího v pohraniční vesnici. Autorka prostřednictvím této perspektivy důmyslně ohledává vnitřní i vnější okraje nemocného světa, ale i naší "normálnosti". Slavnostní vyhlášení Ceny Jiřího Ortena 2020 spojené s autorským čtením tří autorů nominovaných do užšího výběru proběhlo 15. září od 17 hodin v Zrcadlové kapli Národní knihovny v pražském Klementinu.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení