
Recenze: Viktor Janouch – Internetový marketing
- Vytvořeno 15. 1. 2016 2:00
- Autor: Petra Šmejdová

Internet se stal významnou součástí životů celé řady cílových skupin, které se díky němu baví, vzdělávají, komunikují s ostatními, čím dál častěji také obchodují a vydělávají. Právě poslední aktivita je také důvodem, proč se stále více laiků, samouků, studentů i obchodníků zajímá o internetový marketing, komunikaci, reklamu a vše, co s tím souvisí. To zase motivuje odborníky k psaní publikací s úvodem do online marketingu a příbuzných oblastí, stejně jako to udělal Viktor Janouch s titulem Internetový marketing.
Má-li čtenář alespoň částečný vhled do problematiky propagace prodeje na internetu, zjistí hned při prvním setkání s knihou, že jde o komplexní, přehlednou, českou příručku online marketingu. O tom, že jde o publikaci s širším záběrem a velkou výpovědní hodnotou, svědčí i skutečnost, že od roku 2014 je v knihkupectvích k dostání její druhé vydání.
Viktor Janouch v knize Internetový marketing rozepsal téma do devíti obsáhlých kapitol, které pokrývají téma od analýz, statistik a nastavení marketingové strategie, přes přípravu, návrh, tvorbu formy a obsahu propagace, až po její technické zajištění a vyhodnocení prostřednictvím speciálních nástrojů. Publikace funguje jako účinný úvod k problematice, přesto zde spoustu přínosných informací najdou i ti zasvěcenější.
V době, kdy knih o marketingu a prodeji na internetu vychází tolik, oceňuji názornost a srozumitelnost publikace. Viktor Janouch pracuje s inspirativními i špatnými příklady z praxe, a to prostřednictvím screenů z konkrétních webů. Veškerý výklad není jen o teorii a proto tomu jsou všechny kapitoly i jejich jednotlivé části zcela srozumitelné. Autorova praxe s výukou studentů na univerzitě se odrazila i na struktuře knihy Internetový marketing. V závěru mimo běžného rejstříku a seznamu použité literatury najdete i seznam odkazů na přednášky a výukové materiály.
Na textu je znát, že autor dobře věděl, pro koho knihu psal. Mimo studentů nebo samouků je totiž vhodná i pro specialisty z oboru, kteří si tímto způsobem rozšíří obzory i v ostatních sférách online marketingu. Manažeři a obchodníci proniknou do tvorby reklamy z pohledu obsahu i jejího technického zajištění. Grafici a programátoři se dočtou, jak se chystá vstupní analýza a jak se měří konverze webu. Copywriter zase získá představu o vyhodnocování úspěšnosti textu na webu, v reklamě i na sociálních sítích.
Díky svému záběru a zaměření by kniha Viktora Janoucha měla najít mimo jiné místo v rukách podnikatelů, zástupců firem i členů reklamních, webových a digitálních agentur. Všichni si totiž prostřednictvím této publikace mohou udělat představu o stylu práce na opačné straně onlinemarketingového spektra. Především však budou vědět, co za výsledky od externích dodavatelů internetového marketingu požadovat, jak tuto práci kontrolovat a hodnotit.
Zpět k názvu recenze. Dostanete-li se při svém studiu online marketingového prostředí tak daleko, že vás bude zajímat jeho podstata, k onomu hypertextovému odkazu se dříve nebo později dostanete. Marketingová komunikace by bez sdílení, publikování a šíření informací zkrátka nebyla.
JANOUCH, Viktor. Vyd. 2. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
Aktuality
-
Svět knihy 2023 vrcholí. Sobota 13. května očima návštěvníka knižního veletrhu
Pražské Holešovice oživil ve dnech 11.–14. května mezinárodní knižní veletrh a literární festival Svět knihy. Tak jako vždy nabídl besedy s autory, autogramiády, přímé setkání s českými i světovými spisovateli a také bohatý doprovodný program. Letos se veletrh nesl ve znamení tématu Autoři bez hranic, ať už se jednalo o hranice států, hranice kulturní nebo sociální. Zelenou měl každý autor, který je umí překročit.
Číst dál... -
Na Černé louce v Ostravě opět proběhne knižní festival
Ostravské výstaviště v březnu opět přivítá knižní nakladatele, novináře, spisovatele a tisíce milovníků knih. Ve dnech 3. a 4. 2023 proběhne na Černé louce Knižní festival Ostrava.
Číst dál...
Nové komentáře
-
Hotel Winterhouse
Text patri tady -
Daniel Defoe – Robinson Crusoe
:D -
Evžen Boček: „Zatuhnul jsem v 19. století“
Pri citani vsetkych siestich casti Aristokratky som sa vynikajuco pobavil, nieco nove naucil a vsetkym ... -
Jan Neruda – Povídky malostranské
Velmi moc děkuji za zápisky zítra mám mít čtenářský deník a knížku jsem ani neotevrela velmi moc ... -
Matematika základ života
Dík za kritické poznámky. Pokusíme se opravit. JH -
MUSTREAD podle Gatese a nejprestižnějších deníků. Co je tak skvělého na Sapiens?
Kniha obsahuje nepravdivá tvrzení a naprosto nelogické závěry. Knihu hodnotím jako škvár bez ... -
Páté jablko promlouvá
Román Páté jablko mne zajímal už proto, že mne s příběhy postav spojoval sad a obchod, který měli ... -
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Tento román jsem viděla několikrát zpravovaný jako film, ovšem netušila jsem že Robert umírá. To ... -
Prašina
no tatop kniha se mi zdála taková temná já mám ráda temno ale pořádně nedávala smysl nedokázala jsem ... -
Milník v žánru fantasy
Já jsem zrovna jeden z těch, co zná z fantasy všechno a nic ho nepřekvapí - teda ne že bych jí tolik ...
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...