Recenze: Odborná literatura

Recenze: Viktor Janouch – Internetový marketing

1 1 1 1 1 (0 hlasů)
il

Internet se stal významnou součástí životů celé řady cílových skupin, které se díky němu baví, vzdělávají, komunikují s ostatními, čím dál častěji také obchodují a vydělávají. Právě poslední aktivita je také důvodem, proč se stále více laiků, samouků, studentů i obchodníků zajímá o internetový marketing, komunikaci, reklamu a vše, co s tím souvisí. To zase motivuje odborníky k psaní publikací s úvodem do online marketingu a příbuzných oblastí, stejně jako to udělal Viktor Janouch s titulem Internetový marketing.


knihaMá-li čtenář alespoň částečný vhled do problematiky propagace prodeje na internetu, zjistí hned při prvním setkání s knihou, že jde o komplexní, přehlednou, českou příručku online marketingu. O tom, že jde o publikaci s širším záběrem a velkou výpovědní hodnotou, svědčí i skutečnost, že od roku 2014 je v knihkupectvích k dostání její druhé vydání.

Viktor Janouch v knize Internetový marketing rozepsal téma do devíti obsáhlých kapitol, které pokrývají téma od analýz, statistik a nastavení marketingové strategie, přes přípravu, návrh, tvorbu formy a obsahu propagace, až po její technické zajištění a vyhodnocení prostřednictvím speciálních nástrojů. Publikace funguje jako účinný úvod k problematice, přesto zde spoustu přínosných informací najdou i ti zasvěcenější.
 
V době, kdy knih o marketingu a prodeji na internetu vychází tolik, oceňuji názornost a srozumitelnost publikace. Viktor Janouch pracuje s inspirativními i špatnými příklady z praxe, a to prostřednictvím screenů z konkrétních webů. Veškerý výklad není jen o teorii a proto tomu jsou všechny kapitoly i jejich jednotlivé části zcela srozumitelné. Autorova praxe s výukou studentů na univerzitě se odrazila i na struktuře knihy Internetový marketing. V závěru mimo běžného rejstříku a seznamu použité literatury najdete i seznam odkazů na přednášky a výukové materiály.

Na textu je znát, že autor dobře věděl, pro koho knihu psal. Mimo studentů nebo samouků je totiž vhodná i pro specialisty z oboru, kteří si tímto způsobem rozšíří obzory i v ostatních sférách online marketingu. Manažeři a obchodníci proniknou do tvorby reklamy z pohledu obsahu i jejího technického zajištění. Grafici a programátoři se dočtou, jak se chystá vstupní analýza a jak se měří konverze webu. Copywriter zase získá představu o vyhodnocování úspěšnosti textu na webu, v reklamě i na sociálních sítích.

Díky svému záběru a zaměření by kniha Viktora Janoucha měla najít mimo jiné místo v rukách podnikatelů, zástupců firem i členů reklamních, webových a digitálních agentur. Všichni si totiž prostřednictvím této publikace mohou udělat představu o stylu práce na opačné straně onlinemarketingového spektra. Především však budou vědět, co za výsledky od externích dodavatelů internetového marketingu požadovat, jak tuto práci kontrolovat a hodnotit.

Zpět k názvu recenze. Dostanete-li se při svém studiu online marketingového prostředí tak daleko, že vás bude zajímat jeho podstata, k onomu hypertextovému odkazu se dříve nebo později dostanete. Marketingová komunikace by bez sdílení, publikování a šíření informací zkrátka nebyla.

JANOUCH, Viktor. Vyd. 2. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.

 

Soutěže

Aktuality

  • Svaz českých knihkupců a nakladatelů děkuje zdravotníkům a spouští iniciativu #knizkaprosestricku

    Svaz českých knihkupců a nakladatelů (SČKN) si velice váží práce sester, lékařů a dalších zdravotnických pracovníků, kteří v těchto dnech intenzivně pečují o pacienty nemocné Covidem-19 a letos proto nemají mnoho možností připravit se na blížící se Vánoce. SČKN proto věnuje kolekci knižních titulů Fakultní nemocnici Královské Vinohrady a spouští iniciativu #knizkaprosestricku. Nabízí tak veřejnosti možnost poděkovat zdravotnickým pracovníkům za jejich nasazení tím, že pro ně mohou koupit a darovat jim knížku.

    Číst dál...  
  • Více času na čtení (tentokrát trochu jinak) O poslechu audioknih a možnosti žít za dva

    Na podzim roku 2015 zahájilo internetové knihkupectví Martinus kampaň zvanou Více času na čtení. Ta se v principu odrážela od skutečnosti, že rozbalit si na Vánoce darovanou knihu je jedna věc, ale mít čas si ji skutečně přečíst, to už je věc jiná.

    Číst dál...  

Nové komentáře

Doporučujeme

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení