Jak správně „průvodcovat“

Cestovní ruch patří k výrazným aspektům moderní společnosti, poznávat nové kraje a jejich zvyky však láká lidstvo odnepaměti. Proto si cestovatelé vždy brali domorodé průvodce, ti nejlépe věděli, co ukázat a kam návštěvníky zavést. Ale až moderní doba dala průvodcovské činnosti konkrétní podobu. Láká-li vás tento způsob poskytování služeb, pak se vše potřebné dozvíte v knize Průvodcovské činnosti od Věry Seifertové a kolektivu.

knihaPrůvodcování je služba nabízená cestovní agenturou, nebo samostatnými průvodci a řídící se podle platné legislativy. Autoři publikace své čtenáře nejprve seznámí s historií cestování, objevných plaveb i kavalírských dobrodružství, včetně citací ze starých děl. Nevyhýbají se ani době socialismu, kdy byl na tuto činnost zaveden státní monopol, ostatně jako téměř na vše.

Díky odborně sestavené příručce se seznámíte se všemi základními termíny potřebnými pro průvodcování. Nejen že vám vysvětlí rozdíly mezi hmotným a nehmotným dědictvím UNESCO, ale jmenovitě vás provedou památkami na českém území, ať se již jedná o Český Krumlov nebo Jízdu králů. V této části nechybí bohatá fotografická dokumentace.

Následně se dozvíte, co všechno musíte splnit, abyste se mohli stát kvalifikovaným průvodcem. A zjistíte, že pokud se tím skutečně chcete živit, nestačí znát historii míst.

Potřebujete podnikat a svůj podnik dobře vést. Což se dá dělat i v rámci současných trendů, takže je prakticky nutností vytvořit si webové stránky a pohybovat se na sociálních sítích.

„Na Facebooku lze vytvářet stránky, na kterých můžeme propagovat vlastní firmu nebo zajímavý turistický objekt, destinaci, místo apod. Tyto informace pak sdílíme s lidmi, kteří se stali na Facebooku našimi fanoušky nebo přáteli. … Samozřejmostí je odkaz na firemní web.“[1]

V závěru publikace naleznete užitečné odkazy nejen na použitou literaturu, ale i na internetové zdroje a organizace se vztahem k cestovnímu ruchu doma i v zahraničí. Toto vám bezesporu usnadní začátek vašeho podnikání, rozhodnete-li se pro něj.

[1] SEIFERTOVÁ, Věra, a kol. Průvodcovské činnosti. Praha: Grada, 2013. s. 178.ISBN 978-80-247-4807-8.