Třikrát Hana

dite

Praktický průvodce cvičením maminek s batolaty (a dětmi chodícími s oporou) pro maminky bez i se zkušeností z kurzů cvičení s dětmi, tak by se v jedné větě dala shrnout kniha Hany Kišové a Hany Malé z letošního roku (Grada) s názvem Cvičíme, posilujeme a hrajeme si s dětmi. Členění textu a jeho grafická skladba trošku pokulhává, ale obsah je skvostný. Dětská sestra (a cvičitelka lekcí pro maminky s dětmi) a fyzioterapeutka (laktační poradkyně a lektorka kurzů předporodní přípravy) jsou zárukou kvality. Proč si knihu koupit i přes strohý vzhled? Některé knihy nekupujeme kvůli němu.

knihaKnihu jsem si přečetla třikrát. Prostudovala obrázky, říkánky a obsah mne nadchl. Hravost, lehkost a snadno pochopitelné úkoly... Bývala bych byla vděčná za možnost tyto dámy potkat, když náš syn začal chodit. Pokud zapomenu na vynikající kroužky „tety Anny“, které byly velmi příjemné, moje zkušenost z jiného kurzu s „odbornou“ lektorkou už tak příjemná nebyla. Dítě dělalo opak než „vycvičené“ holčičky a nevlídnost mne zanedlouho vyštípala z kolektivu aktivních matek v Brně. Inspirace přívětivou lektorkou chyběla... Asi jsem se měla více snažit se „začlenit“. Co můžete od této publikace čekat vy?

Můžete se naučit správně držet mimčo při hraní nebo si osvěžit paměť nabídkou relaxačních a posilovacích prvků pro mamky s malými dětmi. Zní to snadně, říkejte básničky a cvičte. Nadchnout někoho, kdo chce žvýkat psovi ocas nebo ochutnávat papíry, není tak úplně lehké. Díky jednoduchému členění najdete i vy svoji říkanku rychle. Můžete se podívat na správné držení a také si představit, co tím autorky myslí, protože ilustrace se odvíjí vedvou rovinách – maminky cvičící s dítětem a na té, kde si dítě představuje „letadlo, vítr, chození bosou nohou v trávě“ aj.

Útlá knížka se dobře nosí v kabelce (vyzkoušeno) a nakonec musím uznat, že strohost textu mi jde k duhu. Všechno najdu rychle, nemusím se nijak namáhat. Jenom mi nějak chybí závěr. Přemýšlím, jak by vypadala publikace, pokud by obsahovala fotografie, jistě by byla krásná, ale současně by se přehoupla minimálně o dvě cenové kategorie nahoru. A to nebylo zřejmě účelem. Maminky toho musí nosit hodně po taškách, v kočárku...

Co se můžete naučit? Jak vypadá košíkové, klubíčkové nebo plenkové držení, jak zaujmout naše nejmenší při společné hře. Jak si zacvičit bez přisátého batolete k noze při sklapovačkách a hlavně. Něco se dozvíte samy o sobě. Umět si hrát je těžké, když platíte hypotéku... Autorky nám dávají šanci si čas s dětmi prožít v imaginárním světě dobra a přírody. Osobně mne velmi zaujal cvik na přímé břišní svaly (str. 53) s podáváním balonků. Kdybych ho jen znala, když jsem se snažila doma cvičit s karimatkou a Olgou Šípkovou! Knihu doporučuji a autorkám přeji hodně dalších úspěchů při práci s námi maminkami (nebo při publikování další knihy). Řekneme-li, že není možné dávat knihy (a lidi) do nějakých kategorií, pak to o této knížečce platí dvojnásob.

Myši, myši, myška,
Běžela do bříška.
Zabloudila do světa,