Jaký je byznys podle Jacka Welche

detail

Jack Welch je považován za jednoho z největších králů „světového obratu“. Je to muž, který se na postu výkonného ředitele nadnárodního konglomerátu s celosvětovým dosahem, společnosti General Electric, udržel vůbec nejdéle. Jak se podle něj dělá byznys? To se ve své knize Byznys podle Jacka Welche snaží nastínit Stuart Crainer.

Investice do lidí, péče o trh, neúnavnost, žádná minulost, žádné zbytečné papírování a nesvazující byrokracie. To jsou jen některé z hlavních myšlenek Welschova geniálního přístupu k řízení.

obalJako přímou cestu k inovaci považuje Welsch komunikaci. Říká o ní: „Musíme se zbavit byrokratických obalů, které často zpomalují a narušují komunikaci a berou odvahu lidem, kteří by chtěli inovovat věci a riskovat. Je třeba vytvořit prostředí osobně více uspokojující, jež bude lidi podněcovat k rychlejším změnám, k větší aktivitě.“
(Crainer, S. Byznys podle Jacka Welche. Praha: Pragma, 2008, str. 109)

Kniha je souborem inspirujících myšlenek světového manažerského velikána, který dokázal přetvořit firmu, která prosperovala tak, aby prosperovala několikanásobně více. Nemusíte být manažer, ekonom nebo vedoucí pracovník, abyste si v knize našli své. Vedle toho, jak dělat byznys se dozvíte řadu zajímavých nápadů, myšlenek a všeobecných pravd, které platí nejen ve světě velkých společností, ale také v mezilidských vztazích.

Žádné podnikání není dost malé nebo dost velké. Welch věří, že prosperující organizaci s mezinárodním dosahem a silnou pozicí na domácím i zahraničním trhu, byste měli řídit stejně, jako  například hokynářství na rohu. Není nic jako významná nebo nevýznamná práce. To, jaký význam je práci přisuzován, často vychází především z údajů, které pracně shromažďují, analyzují a interpretují ekonomové. Ve skutečnosti ale ten význam spočívá někde úplně jinde. V našich snech, našem přesvědčení a našich přáních.

Jack Welch je bezpochyby inspirativním mužem, od kterého je záhodno se učit. Je to originál ve svých řadách a kniha Byznys podle Jacka Welche vám umožňuje nahlédnout za oponu jeho úspěchu. Co je na knize obzvlášť pozitivní je její čtivost. Není psána příliš odborně, takže si ji může přečíst v podstatě kdokoli. Welchovy myšlenky jsou předkládány v logické návaznosti a demonstrovány na jeho činech, tudíž, vzhledem k tomu, že již byly vyzkoušeny v praxi, čtenář zjišťuje nejen, co nového Welch vymyslel, ale jak byl jeho nápad přijat, jak úspěšný byl nový projekt a co se změnilo.

Jack Welch věří, že se všechno může zlepšit a že se to také zlepší. Říká: „Produktivita neznamená  vymačkat se do posledního ždibce. Produktivita je víra, že existuje nekonečná kapacita ke zlepšení čehokoli.“
(Crainer, S. Byznys podle Jacka Welche. Praha: Pragma, 2008, str. 141)

Pozitivní myšlení je základem úspěchu. U Welche to fungovalo a stále funguje. Zkuste to také!

Knihu Byznys podle Jacka Welche vydalo nakladatelství Pragma