Projektem Ruku v ruce připravuje knihovna unikátní metodický materiál pro práci s dětmi s různými druhy handicapů
- Aktuality
- Vytvořeno 9. 6. 2012 2:00
- Autor: Redakce
Závěrečné besedy projektu se odehrají v duchu Rytířského turnaje. Společně se děti přenesou do období středověku a budou plnit zábavné i naučné úkoly, v závěru celého dopoledne pak složí čestnou rytířskou přísahu. Veškeré aktivity jsou naplánovány s ohledem na možnosti a schopnosti dětí. Pro děti se zrakovým handicapem budou materiály připraveny v Braillově písmu, požadované úkoly jim pomohou splnit i hmatové obrázky. K dispozici budou rovněž asistenti pro děti pohybující se na invalidním vozíku. Setkání proběhnou ve dnech 28. a 29. května 2012 pro MŠ a ZŠ pro tělesně postižené Brno, Kociánka, 30. a 31. května 2012 pro SŠ, ZŠ a MŠ pro zrakově postižené Brno, Kamenomlýnská, vždy v době od 9.30 do 12.30 hodin. Místem setkání je areál Sokolského koupaliště na prostranství před tamní restaurací BeachPub. Besedy na přehradě jsou naplánovány pro téměř 250 dětí.
Cílem projektu Ruku v ruce je vytvořit ucelený systém vzájemně logicky propojených aktivit, které budou napomáhat k integraci dětí a mládeže s různými druhy handicapů do majoritní společnosti. V praxi tyto děti navštěvují v průběhu školního roku rozmanité besedy, z nichž využijí nabyté zkušenosti při integračním programu, který se uskutečňuje dvakrát za pololetí. Během nich absolvují s dětmi z běžné základní školy připravené aktivity, společně plní úkoly, vzájemně se doplňují a pomáhají si. „Často dochází ke zjištění, že život s handicapem či bez něj nemusí být takový, jak se na první pohled jeví. Děti se na programech potkávají opakovaně, vznikají tak i nová přátelství“, uvedla učitelka Martina Jandová z MŠ a ZŠ pro tělesně postižené Brno, Kociánka. Důraz je kladen také na čtenářskou a funkční gramotnost všech cílových skupin. „Výstupem projektu Ruku v ruce je vytvoření metodického materiálu pro práci s dětmi s různými druhy handicapů. Předpokládáme, že tento materiál využijí především pracovníci knihoven, bude ale dostupný i široké veřejnosti,“ dodala hlavní lektorka projektu za KJM Martina Slepičková. Zmiňovaný metodický materiál bude veřejnosti k dispozici po ukončení projektu v červenci 2012.
Projekt Ruku v ruce je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osa 1, oblast podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Projektová žádost byla schválena na konci roku 2009, jeho realizace započala v březnu 2010 a na červen 2012 je naplánováno jeho ukončení. Projekt je v plné výši hrazen Evropským sociálním fondem ČR a státním rozpočtem ČR (téměř 5 mil. Kč). Partnerskými školami jsou Mateřská škola a Základní škola pro tělesně postižené Brno, Kociánka 6 a Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené Brno, Kamenomlýnská 2; dalšími spolupracujícími pak ZŠ Sekaninova a ZŠ Palackého. Do konce dubna 2012 bylo realizováno celkem 262 besed včetně 10 integračních programů a zúčastnilo se jich celkem 3682 dětí. Po jeho ukončení bude následovat pětiletá doba udržitelnosti, kdy budou besedy a integrační programy realizovány prostřednictvím Dětské knihovny KJM.
Aktuality
-
Březen 2024 odstartoval svůj běh Knižním festivalem v Ostravě
V prvních dvou březnových dnech proběhl v Ostravě 5. ročník Knižního festivalu. Jako vždy nadšení čtenáři nakupovali knížky, navštěvovali nejrůznější besedy, trpělivě stáli v dlouhých frontách na podpis svého oblíbeného spisovatele nebo jiné známé osobnosti. Mohli se také účastnit dvou živých rozhlasových vysílání.
Číst dál... -
Česká vlna nakladatelství Host
Není sporu o tom, že se nakladatelství Host v průběhu let podařilo pod svou značku shromáždit celou řadu vynikajících českých autorů. Svědčí o tom zájem čtenářů i odezvy v médiích. Host věnuje pozornost propagaci pravidelnou účastí na knižních veletrzích, ale také pořádá samostatné akce. Ta, která je nazvána Česká vlna, představuje čtenářům autory a jejich knihy.
Číst dál...
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...