
Projektem Ruku v ruce připravuje knihovna unikátní metodický materiál pro práci s dětmi s různými druhy handicapů
- Aktuality
- Vytvořeno 9. 6. 2012 2:00
- Autor: Redakce

Závěrečné besedy projektu se odehrají v duchu Rytířského turnaje. Společně se děti přenesou do období středověku a budou plnit zábavné i naučné úkoly, v závěru celého dopoledne pak složí čestnou rytířskou přísahu. Veškeré aktivity jsou naplánovány s ohledem na možnosti a schopnosti dětí. Pro děti se zrakovým handicapem budou materiály připraveny v Braillově písmu, požadované úkoly jim pomohou splnit i hmatové obrázky. K dispozici budou rovněž asistenti pro děti pohybující se na invalidním vozíku. Setkání proběhnou ve dnech 28. a 29. května 2012 pro MŠ a ZŠ pro tělesně postižené Brno, Kociánka, 30. a 31. května 2012 pro SŠ, ZŠ a MŠ pro zrakově postižené Brno, Kamenomlýnská, vždy v době od 9.30 do 12.30 hodin. Místem setkání je areál Sokolského koupaliště na prostranství před tamní restaurací BeachPub. Besedy na přehradě jsou naplánovány pro téměř 250 dětí.
Cílem projektu Ruku v ruce je vytvořit ucelený systém vzájemně logicky propojených aktivit, které budou napomáhat k integraci dětí a mládeže s různými druhy handicapů do majoritní společnosti. V praxi tyto děti navštěvují v průběhu školního roku rozmanité besedy, z nichž využijí nabyté zkušenosti při integračním programu, který se uskutečňuje dvakrát za pololetí. Během nich absolvují s dětmi z běžné základní školy připravené aktivity, společně plní úkoly, vzájemně se doplňují a pomáhají si. „Často dochází ke zjištění, že život s handicapem či bez něj nemusí být takový, jak se na první pohled jeví. Děti se na programech potkávají opakovaně, vznikají tak i nová přátelství“, uvedla učitelka Martina Jandová z MŠ a ZŠ pro tělesně postižené Brno, Kociánka. Důraz je kladen také na čtenářskou a funkční gramotnost všech cílových skupin. „Výstupem projektu Ruku v ruce je vytvoření metodického materiálu pro práci s dětmi s různými druhy handicapů. Předpokládáme, že tento materiál využijí především pracovníci knihoven, bude ale dostupný i široké veřejnosti,“ dodala hlavní lektorka projektu za KJM Martina Slepičková. Zmiňovaný metodický materiál bude veřejnosti k dispozici po ukončení projektu v červenci 2012.
Projekt Ruku v ruce je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osa 1, oblast podpory 1.2 Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Projektová žádost byla schválena na konci roku 2009, jeho realizace započala v březnu 2010 a na červen 2012 je naplánováno jeho ukončení. Projekt je v plné výši hrazen Evropským sociálním fondem ČR a státním rozpočtem ČR (téměř 5 mil. Kč). Partnerskými školami jsou Mateřská škola a Základní škola pro tělesně postižené Brno, Kociánka 6 a Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené Brno, Kamenomlýnská 2; dalšími spolupracujícími pak ZŠ Sekaninova a ZŠ Palackého. Do konce dubna 2012 bylo realizováno celkem 262 besed včetně 10 integračních programů a zúčastnilo se jich celkem 3682 dětí. Po jeho ukončení bude následovat pětiletá doba udržitelnosti, kdy budou besedy a integrační programy realizovány prostřednictvím Dětské knihovny KJM.
Nejčtenější články
Aktuality
-
7. ročník festivalu HorrorCon
Již 7. ročník HorrorConu se dočkal několika změn. Tentokrát se všichni fanoušci horroru ve všech jeho formách umění vypraví 22. října do klubu Kotelna v pražských Strašnicích a navíc přijede jeden exkluzivní zahraniční host.
Číst dál... -
Duna potřetí
Roku 1965 americký spisovatel Frank Herbert vydal, podle mnohých, nejlepší sci-fi knihu všech dob. Dílo s jednoduchým titulem Duna je dodnes čtené, diskutované a na jeho motivy vznikají hollywoodské blockbustery i počítačové hry. Planeta Arrakis samotného tvůrce lákala natolik, že se do jejího prostředí ještě několikrát vrátil. Třetí díl nazval Děti Duny a jako audioknihu jej publikovalo nakladatelství OneHotBook.
Číst dál...
Nové komentáře
-
Evžen Boček: „Zatuhnul jsem v 19. století“
Pri citani vsetkych siestich casti Aristokratky som sa vynikajuco pobavil, nieco nove naucil a vsetkym ... -
Jan Neruda – Povídky malostranské
Velmi moc děkuji za zápisky zítra mám mít čtenářský deník a knížku jsem ani neotevrela velmi moc ... -
Matematika základ života
Dík za kritické poznámky. Pokusíme se opravit. JH -
MUSTREAD podle Gatese a nejprestižnějších deníků. Co je tak skvělého na Sapiens?
Kniha obsahuje nepravdivá tvrzení a naprosto nelogické závěry. Knihu hodnotím jako škvár bez ... -
Páté jablko promlouvá
Román Páté jablko mne zajímal už proto, že mne s příběhy postav spojoval sad a obchod, který měli ... -
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Tento román jsem viděla několikrát zpravovaný jako film, ovšem netušila jsem že Robert umírá. To ... -
Prašina
no tatop kniha se mi zdála taková temná já mám ráda temno ale pořádně nedávala smysl nedokázala jsem ... -
Milník v žánru fantasy
Já jsem zrovna jeden z těch, co zná z fantasy všechno a nic ho nepřekvapí - teda ne že bych jí tolik ... -
François Villon: Já u pramene jsem a žízní hynu
Mám rád Fischerův překlad, ale krásný je i překlad Loukotkové. Můžete se přesvědčit v knize Navzdory ... -
Tropy: Obrazná pojmenování v užším smyslu
:D jen škoda, že to nenapsal o 6 dní dřív, potom by to bylo přesně 2 roky... jinak dobrá stránka ;-) ...
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...