Coelhův Alchymista trochu jinak

pyramida

Známe ji asi všichni. Knihu Alchymista brazilského spisovatele Paula Coelha četly miliony lidí na celém světě. K nám tato kniha pronikla více než deset let po jejím prvním vydání. Tím větší ohlas ale mezi veřejností vyvolala. Coelho se tak i u nás zařadil mezi nejpopulárnější a nejčtenější autory. Dnes už na pultech najdeme kolem desítky jeho přeložených titulů.

Přiznám se, že Alchymistu jsem nečetla. Dostala jsem ho naservírovaného na podnose v podobě audioknihy. Alchymista jako zvukový záznam byl velká výzva. Vydavatelství Tympanum připravilo nezkrácenou verzi knihy na čtyřech audio CD. Lukáš Hlavica během více než čtyř hodin převypráví kouzelný příběh o pastýři a jeho cestě za pokladem.

audioknihaPaulo Coelho se inspiroval vyprávěním ze sbírky Tisíc a jedna noc. V Alchymistovi popisuje osud španělského pasáčka ovcí Santiaga, kterého jeho víra v životní znamení přivedla až k naplnění jeho osobního příběhu. Přestože se mu zpočátku zdála vidina pokladu čekajícího na něj až u Pyramid zcela nesmyslná, nechal se přesvědčit starým králem. Alchymista je příběhem o daleké cestě, která nakonec dává větší smysl než jakákoli Santiagova jiná. Chlapec na ní potká postavy, které ho dovedou k jeho osobnímu příběhu. Mimo jiné se setká i s vyhledávaným alchymistou, který rozpozná jeho schopnost odhalit během putování všechna znamení.

Příjemný hlas Lukáše Hlavici a hudba Marka Ivanoviče vás provedou celým dějem až do konce. Stejně jako klasické čtení knihy, ani tato nahrávka nenaruší poklidný tok vyprávění. Vaše představivost bude pracovat ještě lépe, protože se nebudete muset soustředit na četbu. Pokud si ale myslíte, že audioknihy jsou dobrou zvukovou kulisou pro jinou zábavu, není tomu tak. Tomuto médiu byste měli být schopni věnovat stejnou pozornost jako četbě knihy.

Audioknihu Alchymista i jiné tituly vydavatelství Tympanum bych všem vřele doporučila. Můžete je darovat blízkým a potom společně naslouchat novému příběhu. Audiokniha může být skvělým řešením pro děti nebo starší lidi. Senioři se tak nemusí namáhat při čtení a navíc si udrží přehled o nových knihách. My jsme jako děti poslouchali pohádky a povídky na kazetách a naprosto jsme to zbožňovali. Umožněte svým dětem zažít něco podobného s novými příběhy českých i zahraničních spisovatelů na audio CD.

Audioknihu Alchymista vydala společnost Tympanum

Paulo Coelho

Paulo Coelho - The Winner Stands Alone