Recenze: Zdeněk Žofka, Ivan Lendl – Králové tenisových Grandslamů

5

Tenis je sport neuvěřitelně těžký a vyžaduje píli a disciplínu. Když máte ještě navrch kapku talentu, pak se z vás stane legenda, kterou obdivuje celý svět. Zdeněk Žofka ve spolupráci s Ivanem Lendlem napsal o význačných osobnostech tenisu knihu Králové tenisových Grandslamů s podtitulem Neuvěřitelný triumvirát. V České republice ji vydalo nakladatelství Autreo.

V dnešní době jsou těmi nejznámějšími tenisty Roger Federer, Rafael Nadal a Novak Djoković. Byli to králové své doby a jejich vzájemné turnaje byly fenomenální. I lidé, kteří se sportu aktivně nevěnují, jistě tato tři jména někdy slyšeli. Roger Federer je známý svou příjemnou povahou a hrou, která je elegantní a ladná. Dívat se, jak tento muž hraje, je opravdu radost. A i když už svou kariéru ukončil, dal svou hrou i osobností tenisu opravdu hodně. Rafael Nadal, známý též jako Rafa, představuje naopak velkou bojovnost. Netýká se to jen jeho hry na kurtu, ale i jeho zranění. To, jak se dokázal poprat se svým vlastním tělem, aby dal tu určitou část těla do pořádku, je obdivuhodné. Poslední hráč, co uzavírá tento trojlístek, je Novak Djoković. Ten se vyznačuje výjimečnou elastičností a pružností.

Tyto tři sportovce okomentoval český tenista Tomáš Berdych slovy: „Jsem si stoprocentně jistý, že takovou éru tří hráčů světový tenis už nezažije. Už určitě ne za mého života. Ale člověk nikdy neví. Když Pete Sampras dosáhl na svůj 14. grandslamový titul, zdálo se to jako meta skoro nepřekonatelná – a podívejme, co se stalo. Takže, i když tomu nevěřím, stále platínever say never“!“ (str. 167)

Tímto komentářem Zdeněk Žofka končí svou knihu. Na předešlých stránkách se rozepisuje o všech jejich triumfech a důležitých meznících kariér. Kromě současných tenistů se věnuje autor i mnoha dalším hráčům, kteří v tomto sportu bodovali v minulosti. Já jsem ocenila hned první kapitolu, která čtenáři vysvětluje specifika a historii jednotlivých grandslamových turnajů. Dozvěděla jsem se mnoho historických skutečností o těchto místech. A získala základy, na kterých jsem pak stavěla při další četbě.

Kniha Králové tenisových Grandslamů má velmi působivou obálku. Je zlatá a jsou na ní vyobrazeni Federer, Nadal a Djoković s jednou z trofejí, kterou získali ve své kariéře. Zda je to ta nejcennější, to si budete muset přečíst sami. Kromě zajímavé četby se můžete těšit i na krásné fotografie, které text skvěle doplňují.

Knihu doporučuji všem, kteří sledují tenis, i čtenářům, kteří rádi čtou životopisy slavných. Kniha je velmi čtivá a plná zajímavostí. Pokud patříte mezi fanoušky tohoto sportu, tak si jistě užijete báječný čas. Zdeněk Žofka nejen že dal dohromady medailonky jednotlivých sportovců, ale přidal i komentáře Ivana Lendla s vlastními postřehy a zážitky spojenými s těmito osobnostmi. Některé sportovce má čtenář možnost poznat skrz rozhovory. Knize to přináší zpestření.

Autor: Zdeněk Žofka, Ivan Lendl

Název: Králové tenisových Grandslamů

Nakladatelství: Autreo