Recenze: Lisa Reganová – Nečekané přiznání

5

V relativně malém městečku se neustále něco děje. Detektivka Josie Quinnová si sotva odpočinula od jednoho případu a už je tu další. V knize nazvané Nečekané přiznání bude muset Josie pracovat s faktem, že její blízcí nejsou možná takoví, jak si myslela. Kniha v České republice vyšla v nakladatelství Grada v roce 2022 a napsala ji Lisa Reganová.

Když se před domem vyšetřovatelky Gretchen Palmerové najde tělo mladého studenta a sama vyšetřovatelka zmizí, začnou detektivce Quinnové pravé galeje. Nejenže Josie přišla o jednu ze svých nejlepších spolupracovnic, ale navíc je i Gretchen z vraždy podezřelá. Jak má být profesionální detektivkou a zároveň dobrou kamarádkou, která věří v nevinu své přítelkyně? Má věřit tomu, že Gretchen neznala tak dobře a její instinkty se mýlí?

Na příbězích o detektivce Josie Quinnové je mi sympatické, že kromě probíhajícího případu se čtenář dozvídá i o vyvíjejícím se vztahu Josie s jejím novým přítelem a také další podrobnosti z jejího osobního života. Josie si zažila mnohé a její minulost byla těžkou zkouškou. Fakt, že našla svou rodinu, o které donedávna neměla ani tušení, ji naplňuje nadějí a štěstím. Kontrast mezi drsným prostředím místa činu a obyčejným lidským životem tvoří dokonalou mozaiku vyprávění. Čtenář má možnost si oddechnout v pasážích o Josie a poté se zase ponořit do pasáží drsnějšího charakteru, které se věnují případu.

Josie pracuje na tom, aby očistila svou kamarádku a kolegyni. Čím víc stop ale má, tím je zmatenější a netuší, jak by mohla Gretchen zachránit před vězením či dokonce před smrtí. Ve chvíli, kdy má detektivka naději, že přišla na kloub všemu záhadnému, stane se další zločin – brutálním způsobem je zabit mladý šťastný pár. Je možné, že tato vražda souvisí s Gretchen a jejím zmizením? Co před ní její kolegyně tajila? A proč? Tolik otázek a tak málo času. Nadřízený Josie totiž nevěří, a tak nejenže dává najevo pohrdavým způsobem, co si myslí o jejích teoriích, ale navíc jí dává moc málo času na to, aby mohla své nápady prosadit a přijít na to, jak to celé bylo.

Pokud tedy patříte mezi čtenáře, kteří již četli předešlé díly o Josie Quinnové, neváhejte ani u čtvrtého dílu. Detektivka je stále sympatická a pro čtenáře není problém naleznout v ní zalíbení. Kniha má mrazivou atmosféru v těch chvílích, kdy to správná detektivní knížka potřebuje, místa činu jsou popsána tak, aby si člověk představil, co se tam stalo, ale zároveň nebyl u čtení znechucen.

Knihu doporučuji všem milovníkům dobrých detektivek, kteří ocení silnou hlavní hrdinku. Josie Quinnová je totiž inspirací pro nás všechny. Fakt, že věří ve své instinkty, nebojí se vyjádřit svůj názor, i když je odvážný a smělý, to, že stojí za svými blízkými stůj co stůj. To všechno z ní dělá báječného člověka, kterého by v životě měl mít každý z nás.

Autor: Lisa Reganová
Název: Nečekané přiznání
Překlad: Kateřina Elisová