Recenze: Kolektiv autorů – Letní dny a noci

5

Sice už máme nějakou tu dobu podzimní počasí, ale v této recenzi se ještě vrátíme k dlouhým letním dnům, které jsou plné tepla a sluníčka. Zároveň je to i ten správný čas na lásku.

letni-dny-a-nociKniha Letní dny a noci přináší dvanáct kouzelných příběhů od těch nejznámějších autorů YA. Ty, které jsem znala já, byli Veronica Roth, Nina LaCour, Cassandra Clareová, Stephenie Perkinsová, ale abych ostatním autorům nekřivdila, také rozhodně psát umí, o tom žádná.

K této knize bych vám doporučila vzít si sluneční brýle a jít se na lehátko opalovat, abyste nasáli tu správnou atmosféru, která z knížky přímo vyzařuje. Bohužel venku to už na opalování není, takže si asi budete muset vystačit s lampou, dekou a horkým čajem. Ale i tak si myslím, že z knížky ještě tu letní atmosféru načerpáte.

Jak už jsem zmiňovala, kniha obsahuje celkem 12 příběhů. Každý příběh má okolo 30-40 stran, takže už nějaký děj mají. Ale i tak jsou to příběhy velmi krátké, takže děj popisovat nebudu, abych toho moc neprozradila, protože to nikdo z nás nechce. Navíc povídky jsou všechny skutečně o lásce, která jak všichni víme má mnoho podob. Povídky mají různé žánry, některé jsou takové ty klasické letní, některé jsou o zombie, o časové smyčce, o démonech… Jsou vážně velmi různorodé. Přesto mají společné téma lásku a to, že se vše odehrává v létě.

Já osobně moc povídkový typ nejsem, přesto jsem si chtěla tuhle knihu přečíst, jelikož jsem znala jen pár autorů a na ty další jsem byla zvědavá. Je pravda, že jsem se přesvědčila, že bych měla radši zůstat u románů, která mají pár stovek stran do detailu propracovaný příběh s mnoha postavami, kde je vše velmi zauzlované a pomalu se to vyjasňuje. A ne krátké povídky s poměrně málo postavami, ale nic se nestalo, alespoň pro příště vím.

Ale abych nebyla jen negativní, některé povídky se mi líbily a některé ne.  Ale říká se, že každý má jiný vkus, což rozhodně platí. Přesněji mluvím o povídce Poslední bitva v Krváku. Tato povídka mi přišla naprosto přitažená za vlasy. Láska v ní sice byla, ale bylo to vážně nesmyslné a asi bych ji do téhle sbírky povídek nezařadila, protože se tam podle mě absolutně nehodila.

Všechny ostatní povídky hodnotím pozitivně. Byly už tak správně letní – teplo, párty, kamarádi… Nejvíce se mi asi líbily dvě povídky: Milostný labyrint, Zbrusu nová atrakce.

Jak už jsem psala, povídkový typ nejsem, ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, alespoň jsem vyzkoušela něco nového. A dopadlo to celkem obstojně a nelituji toho. Pokud máte rádi povídky, tak se vám kniha bude určitě líbit. A jestli jste na tom podobně jako já, tak to zkuste a uvidíte, zda povídky jsou pro vás to pravé.

Letní dny a noci
Autor Kolektiv autorů
Překlad Ivana Svobodová