Recenze: Alwyn Hamiltonová – Poušť v plamenech

V zemi Mirádži vládnou pouštnímu národu smrtelníci, ale v pustinách se neustále potulují legendární stvoření z dávných pověstí, někde dokonce čarují džinové. V městečku Prachov není nic kouzelné, ani magické. A osiřelá pistolnice Amání se už nemůže dočkat, až z městečka uteče.

knihaKdyž se jedné noci setká na střelecké soutěži s Jinem, záhadným a pohledným cizincem, zjistí, že se jí právě naskytla jedinečná příležitost uprchnout z města. Ovšemže ji za celé roky fantazírování o útěku, nenapadlo, že bude prchat před sultánovou vražednou armádou s hledaným uprchlíkem Jinem, kterému předtím zachránila život. Jin je hledaný za velezradu celou sultánovou armádou a s Amání se jim snaží ujet na mýtickém koni. Amání během celého jejich dobrodružství začíná cítit k Jinovi něco víc. Bohužel Jin není úplně ten, za koho se vydává.

V knize je velmi často zmiňována myšlenka revoluce, ve které se obyčejní chudí lidévzpírají proti sultánově vládě a jsou za to velmi přísně a krutě trestáni. A pak tu je větší revolucionářská skupina, kterou se snaží sultánova armáda chytit, ale zatím marně.

V knize se objevuje poměrně hodně postav. Hlavní postavou je Amání, která mi byla sympatická. Amání je sirotek, v Prachově žila s tetou, strýcem, bratranci a sestřenkami. Ale teta a sestřenky ji neměly dvakrát v lásce. Charakteristiky postav nejsou příliš do detailu propracovány, ale je to první díl plánované trilogie, třeba se to ve druhém díle zlepší. Kniha je psána ich formou.

Kniha se odehrává v prostředí, které by se dalo přirovnat ke Střednímu východu. Jsou zde sultánové, kteří vlastní harémy, a také džinové. Celou atmosféru dokreslují pouště plné písku, horké a slunné počasí.

Sice se jedná o fantasy, ale v první polovině knihy se velké množství fantasy prvků neobjevuje. První čtvrtina knihy čte opravdu sama. Střed knihy mi připadal trochu pomalejší, ale za půlkou už se opět vše rozjelo. A začalo se zde objevovat více magie.V knize jsou i poměrně krátké kapitoly, což je určitě výhoda, jelikož nemusíte číst dlouho, než se doberete ke konci kapitoly.

Jak už jsem psala, jedná se o první díl připravované trilogie. První polovina je taková rozjezdová, autorka se snaží vysvětlit princip fungování světa, legendy země atd. Některé věci tu nejsou ještě zcela dotažené do konce, tak snad nám to autorka dovysvětlí v dalších dílech. Ale i tak se mi kniha líbila, i když je to první díl.

Kniha je psána jednoduše, takže se ideálně hodí jako čtení na léto. Hezky ji číst někde u vody či na dovolené. Z knížky přímo vyzařují horké slunné dny. A doporučila bych ji spíše mladším čtenářům YA.

Ke knize skvěle ladí obálka, která velmi dobře vystihuje celkovou atmosféru knihy.

Název: Poušť v plamenech
Autorka: Alwyn Hamiltonová