Recenze: Peter McLean – Drake

5

V knize Petera McLeana Drake nehledejte hrdinu, který by pro vás mohl být příkladem. Tahle urban fantasy si nehraje na nějaké velké moralizování, vykresluje život z jeho temnější stránky. Drake se pohybuje mezi démony, rád si přihne ze skleničky, hraje karty a živí se jako nájemný vrah. Parťáka mu dělá arcidémon uvězněný v sošce - Spálený muž- a skoro padlý anděl ženského pohlaví, krásná Trixie.

DrakeKniha čtenáře zavede do Londýna, ale ne do toho, který zná většina turistů. Podíváme se do míst, kam se dostanete, jen pokud máte co do činění s démony a magií. Lidí je na těchto místech opravdu jen několik a mezi nimi se pohybuje hlavní hrdina Drake. Možná by z něj byl docela hodný člověk, kdyby se nezačal zajímat o magii, kdyby neměl tolik rád alkohol a karty a kdyby si za svého učitele nevybral arcidémona, uvězněného ve starém artefaktu. Touto kombinací faktorů se z něj stal nájemný vrah. Při jedné z výprav se stane nehoda a on spolu s plánovanými oběťmi zabije i dítě. To je i na Drakea příliš, rozhodne se se svou prací skončit. Ale co jeho zákazníci, dovolí mu výnosnou živnost zrušit?

Jako vypravěče tentokrát zvolil autor samotného Drakea, proto čtenář dokonale rozumí tomu, jak se hlavní hrdina cítí a co si myslí. Možná právě proto je Drake sympatický. Je to sice slaboch, který s sebou nechá často manipulovat, nedokáže ovládat svou touhu po alkoholu, ženy jsou pro něj spíše sexuální objekty než partnerky, ale má srdce na správném místě a ve světlých chvílích uvažuje celkem rozumně. Možná právě proto, že má tolik špatných vlastností, je velmi přesvědčivý a realistický. To samé platí i o ostatních postavách.

Příběh má spád. Pořád se něco děje, objevují se démoni, drsní týpci a nebezpečné obludy, ty na druhé straně vyvažují krásné ženy. Všude kolem je nebezpečí, které si obyčejní lidé neuvědomují. Nejlépe jsou propracované části, ve kterých se objevuje Trixie, v nich knihadostává jemnější charakter. I mluva hlavních hrdinů se v těchto částech trochu umírňuje. Autor jinak rozhodně vulgarismy nešetří a velmi rád je používá.

Název:   Drake
Autor:                      Peter McLean
Překlad:                   Michaela Macková