Recenze: Chris Colfer – Země příběhů: Návrat Kouzelnice

1 1 1 1 1 (5 hlasů)

Už rok uběhl od chvíle, kdy se dvojčata Alex a Conner vrátila domů ze své dobrodružné výpravy. Při té příležitosti se dozvěděla, že jejich otec byl nadpřirozenou bytostí a babička je slavná Kmotřička víla. Celý rok ale o své babičce neslyšela ani slovo, a tak se rozhodnou vzít osud do svých rukou. Série Země příběhů autora Chrise Colfera pokračuje druhým dílem Návrat Kouzelnice.

Alex a Conner začínají mít o svou babičku strach. Nejen, že se jim neozvala na jejich svátky a narozeniny, nedala o sobě vědět nikomu. Když se jednoho dne objeví na prahu jejich domu i s vojáky královny Popelky, pochopí děti, že se muselo stát něco hrozného a touží být užitečné. Babička jim však dává jen domácí vězení a ihned se vrací řešit důležitý problém do pohádkového světa. Kromě nevšedního chování babičky jsou děti otřeseny zjištěním, že byla jejich maminka unesena. Takže i přes zákaz vycházek se vydají svou matku hledat a nakonec se jim podaří tajně proniknout do Země příběhů. Tam ale zjišťují, že vše je v daleko horším stavu, než si představovaly.

Obyvatelé všech království v Říši mají jednu věc společnou, vždy mohou věřit ve své šťastné konce. Bohužel se splnila jejich noční můra. Do jejich dokonalého života se vrátil někdo, kdo nesnáší veškeré dobro a touží po vládě nad celou pohádkovou říší i lidským světem. Do Říše se vrací mocná Kouzelnice, která při svém ukrývání nabrala dostatek sil, aby byla schopná porazit i ty nejmocnější víly. Sourozenci se tedy přidávají k dobrodružné výpravě, která má za úkol sprovodit Kouzelnici z tohoto světa jednou provždy. Podaří se jim to? A co budou muset obětovat, aby svůj úkol splnili?

Alex a Conner jsou hrdinové, které si musí oblíbit snad každý malý čtenář. Alex je chytrá dívka, která se snaží veškeré problémy řešit logicky a ihned pro ně najít řešení. Proto ji ale její spolužačky nemají moc rády. Alex je totiž jiná a jinakost není v módě. Conner je typický zvídavý kluk, který má ve škole problémy s pozorností a často v hodinách usíná. Po návratu z Říše příběhů se ale snaží být pozornější a svou nevybitou energii využívá ve vyprávění svých smyšlených pohádek. Každý je jiný, ale mají mnoho společného. Jako sourozenci, kteří přišli o jednoho z rodičů, se umí sami o sebe postarat a navzájem si jsou velkou oporou.

Druhý díl série Země příběhů je stejně dobrý jako ten předchozí. Čtenář se setkává se starými známými postavami, které se ale vyvíjejí. A to oceňuji. Ani jeden z nich nezůstává statickým panákem, ale reaguje na nastalé události a mění se tak. Kniha je zábavná, vtipná a napínavá. Děti se tak mohou těšit na příjemně strávený čas při čtení o dobrodružstvích, které by zajisté rádi prožívaly také.

Ukázka
Už uplynul víc než rok od chvíle, kdy babička zmizela. Nedostali jediný dopis, ani jednou nezavolala a nevysvětlila jim, proč se nevrátila. Dokonce promeškala i všechny svátky a jejich narozeniny  - to předtím ještě nikdy neudělala. A aby to bylo ještě horší, ani dvojčata se nedostala zpátky do Země příběhů. Sourozenci se kvůli tomu na babičku zlobili. Jak je mohla vzít na místo, o kterém od dětství snili, a pak jim nedovolit, aby se tam vrátili? Vždyť to i sama řekla – část Země příběhů žije v nich – tak jak jim to může upírat? (str. 27)

Země příběhů: Návrat Kouzelnice
Autor Chris Colfer
Překlad Veronika Volhejnová