Recenze: Corine Gantz – Skryto v Paříži

Tři různé ženy, jeden dům, parta dětí a kupa problémů. Dokážou si navzájem hlavní hrdinky pomoct k lepšímu životu? Pomůže jim útěk od běžného života k návratu ke štěstí? A co budou muset udělat, aby tomu tak bylo? Román Skryto v Paříži autorky Corine Gantzové vypráví o třech velice těžkých životních osudech.

knihaAnnie se snaží už několik let vzpamatovat ze smrti svého manžela. Od svého života už nic neočekává. Stará se o své tři syny, o jejich velký dům a svůj žal utápí v běžných domácích pracích. Celé dopoledne se věnuje vaření, pokračuje zahradničením a vzdělává se v oblasti kutilství. Její životní styl ale není z nejlevnějších, a tak je Annie postavena před velice důležité rozhodnutí. Jelikož jí dochází zásoby, bude si muset najít buď práci, anebo prodat svůj krásný milovaný domek. Toho se ale samozřejmě nechce vzdát, a tak přichází s geniálním nápadem. Bude pronajímat volné pokoje pro specifické nájemníky. Svůj domov chce totiž nabídnout jen lidem z Ameriky, ze země, kde se narodila a vyrůstala.

Útočiště u ní najde bývalá modelka Lola, která není schopná se postavit svému despotickému manželovi. Do Paříže přijede se dvěma malými dětmi tajně a touží jen po tom, aby znovu našla své ztracené sebevědomí. Druhou nájemnicí se stává tichá dívka Althea a do třetice se k nim přidává jeden mladý pařížský umělec, který potřebuje najít svou múzu. Ve chvíli, kdy se Annie začne dělit o svůj příbytek, přichází na to, že její pozornost si zaslouží více její podnájemníci a jejich problémy než její rozpadající se dům. Zároveň ale naráží na fakt, že i ona nežije zrovna tak, jak by si představovala.

Kniha Skryto v Paříži představuje tři ženy, které by na sebe v běžném životě rozhodně nenarazily, ale osud je spojil dohromady, aby si navzájem pomohly z nesnází. Annie, která je stále smutná a nejistá po smrti svého manžela, začne objevovat znovu krásy života a tajně začne chtít i něco víc, než jen být dobrou matkou a hospodyňkou. Krásná Lola, která se celý svůj život snažila být dokonalou ozdobou svého úspěšného manžela, přichází na to, že luxus a peníze ji nemusí nutně zaručit šťastný a spokojený život. A v neposlední řadě Althea, která musí přijít na to, že nejdřív musí začít mít ráda sebe sama, než začne hledat toho pravého.

Kromě poutavého příběhu musím vyzdvihnout i úžasně poetickou obálku, která v čtenáři a milovníkovi Paříže navodí tu správnou atmosféru. Autorka se o české podobě obálky zmiňuje a velmi si jí pochvaluje. Autorka sama je úžasnou kuchařkou, a tak se není čemu divit, že jedna z hlavních postav je vášnivou kuchařkou také.

Kniha zajisté zaujme právě ty čtenáře, kteří rádi čtou o hrdinech, se kterými se osud nepáře a své štěstí musí teprve nalézt. A pokud mají rádi i prostředí hlavního města Paříže, ocení i popisy tohoto místa.

Skryto v Paříži
Autor Corine Gantz
Překlad Jiří Chodil