Recenze: Gregg Loomis – Případ Pegasus

Lang Reilly je americký právník se záhadnou minulostí a užitečnými kontakty. A když říkám užitečnými, určitě nemám na mysli instalatéra nebo autoservis. Poté, co si zvolil kariéru právníka, si určitě nemyslel, že svoji minulost bude ještě někdy aktivně potřebovat. Když se ale dozví o smrti svojí sestry a jejího adoptivního syna, musí se kvůli tomu vydat do Paříže, aby tam zjistil (namísto pouhého vyřízení formalit k převozu ostatků), že jejich smrt nebyla obyčejná nehoda.

knihaV okamžiku, kdy se dá do pátrání a začne se vrtat v horkém popelu, co zbyl po výbuchu domu, kde jeho příbuzní bydleli, začnou se kolem něj dít velmi nebezpečné věci. Tak nebezpečné, že kdyby si nezačal dávat pozor, mohl by se záhy vydat na zpáteční cestu do Států naprosto stejným způsobem jako jeho sestra a synovec. Reilly je zdrcený žalem, napumpovaný myšlenkami na pomstu a na krk mu dýchá smrt.

Komu stojí za to zbavit se za každou cenu jednoho osamělého chlapa? Byla to ta samá osoba, která připravila o život jeho blízké? A má to něco společného s obrazem, který záhadně zmizel? Může mít obraz s náboženským motivem takovou hodnotu (nebo skrytý význam), aby kvůli němu padaly domy a umírali nevinní lidé? Kam Reillyho zavede šílená jízda napříč celou Evropou? A bude ten chlap mít vůbec někdy klid?

Každý správný thriller musí vyvolávat podobné otázky. Chce-li čtenáře zaujmout, musí ho udržovat ve (správně dávkovaném) napětí a postupně odkrývat informace o hlavních hrdinech, kladných i záporných. V případě mysteriózního thrilleru nesmí chybět symbolika, odkazy na víru i historii a nějaký ten fanatismus a konspirace, nejlépe světového formátu. Bez toho všeho by to zkrátka nebylo ono.

A vše výše uvedené vám Případ Pegasus nabízí. Rozhodnete-li se číst, dostane se vám měrou vrchovatou všech thrillerových, konspiračních i náboženských ingrediencí, které k tomu patří. Děj letí vpřed jako nebrzdící auto serpentinami, Reillymu jsou v patách zabijáci i policie a bezvýchodné situace číhají za každým druhým rohem.

Nudit se nebudete ani v nejmenším, a pokud holdujete svižné četbě s historickými záhadami, tajuplnými odkazy, nelítostnými fanatickými zabijáky, krásnými ženami, určitě si pro Případ Pegasus do knihkupectví dojděte, protože budete nadmíru spokojeni a příběh postavený na variaci myšlenky o stále existujícím řádu templářů vás jistě pohltí a nepustí, dokud nedočtete poslední stránku.

Název: Případ Pegasus
Autor: Gregg Loomis
Překlad: Leona Malčíková