Recenze: Lucy Hollidayová – Noc s Audrey Hepburnovou

5

Libby není zrovna dítětem štěstěny. Celý život stojí ve stínu své úspěšnější a krásnější sestry, a přesto ji matka neustále nutí účastnit se konkurzů na filmy, divadelní představení a nekonečné seriály. Jednoho dne ale Libby potká Audrey Hepburnovou a její život dostane nový směr. Noc s Audrey Hepburnovou, první díl plánované trilogie o smolařce Libby, napsala Lucy Hollidayová.

Noc s Audrey HepburnovouLibby Lomaxová se živí jako herečka. Není ani bohatá a rozhodně není slavná, její role většinou patří do kategorie komparzu. Libby dávno ví, že tudy její cesta nevede, její ambiciózní matka má ale jiný názor, a tak dělá vše proto, aby Libby protlačila na další plánovaný konkurz. A jelikož je Libby frustrovaná a nešťastná, často se uchyluje do světa starého dobrého Hollywoodu, který si připomíná pouštěním filmů s Audrey Hepburnovou.

Když se jednoho dne Libby zase nepovede okouzlit filmový svět, ztrapní se před nejžádanějším hercem světa a skoro uhoří ve svém kostýmu, netouží po ničem jiném, než se vrátit do svého bytu velikosti krabičky od sirek, zde přemýšlet nad marností svého počínání. Je ale velice mile překvapená, když na své pohovce najde sedět Audrey Hepburnovou, která nejen že je okouzlující a úžasná jako ve svých filmech, ale navíc je rozhodnutá pomoctLibby změnit její život. Začne s radami ohledně šatníku, pokračuje nákupem vhodných doplňků a nestydí se Libby postrčit, aby se konečně pořádně zamilovala.

Od chvíle, kdy Audrey doslova a do písmene vkročí Libby do života, začne se dívka ptát, co by měla na sobě samé změnit. Krom toho, že si povídá s nedávno zemřelou hvězdou, nemá v současné chvíli žádnou práci a datum platby nájmu se kvapem blíží. Přijde na to, co by měla dělat místo toho, aby se neustále zklamávala na neúspěšných castinzích? A jak dopadne její setkání s „modelkomanem“?

Libby je smolařka každým coulem. Ve chvíli, kdy chce okouzlit jistého muže, zapálí si cigaretou, kterou ani normálně nekouří, svůj kostým a navíc půlku vlasů. Celý život se snaží být něčím, čím ani nechce být, chce jen, aby se zavděčila matce a byla nápomocná úspěšnější sestře. Tak trochu moderní Popelka. Ale neměla by začít myslet i na sebe? Je jí skoro třicet a zatím nic moc závratného nedokázala. Zjevující se Audrey Hepburnová vždy svou chráněnku povzbudí a dodá jí sebevědomí. Takovou hvězdu na gauči by zajisté občas ocenil každý z nás.

Noc s Audrey Hepburnovou je krásný příběh o hledání sebe sama. Je to zábavné vyprávění a řadí se mezi odpočinkovou literaturu. Filmová ikona Audrey Hepburnová dodává příběhu nádech tajemna a věčná smolařka Libby ukazuje čtenáři, že i přes všechny smolné případy se může stát šťastnou osobou. Libby je totiž jasným důkazem toho, jak se člověk může nechat semlít světem, kde ani perfektní není dost dobré. A jak je těžké se občas vyrovnat s vlastním neúspěchem, který vám často předhazuje někdo blízký.

Kniha byla velice zábavná a často jsem se u některých scén zasmála nahlas. Báječné oddechové čtení, které se skvěle hodí pro dlouhé podzimní večery.

Autor    Lucy Hollidayová
Název knihy: Noc s Audrey Hepburnovou