Recenze: Jasinda Wilderová – Alfa

5

S erotickými romány se v posledních letech roztrhl pytel a není snadné narazit na knihu, která se od ostatních liší. V mnohých případech jde spíše o kvantitu vydávaného množství, nežli o kvalitu knihy samotné.

alfaKniha Alfa spisovatelky Jasindy Wilderové nám vypráví příběh, jehož hlavní hrdinka Kyrie neprochází zrovna nejšťastnějším obdobím svého života. Otce jí před pár lety zabil dosud nepolapený vrah, matka skončila v blázinci a mladší bratr se snaží dodělat školu. Na Kyrie tedy přešla role hlavní živitelky rodiny, která platí nejen byt, ve kterém žije, ale spolu s ním i matčino léčení a bratrovu školu. Není proto divu, že se jí doma kupí jedna hromada nezaplacených účtů za druhou. A korunu tomu všemu nasadí fakt, že dostala padáka, protože nebyla šéfovi po vůli.

Co byste v takové situaci dělali vy? A co Kyrie?

Jako na zavolanou jí do schránky začnou každý měsíc po dobu jednoho roku chodit šeky vypsané na její jméno s hodnotou deset tisíc dolarů. Po delším uvažování se Kyrie rozhodne a nechává si je.

Jedno je jisté… jednou bude muset zaplatit, ale bude na to mít?

Za rok u ní zazvoní neznámý muž, že nadešel čas splatit dluh. Kyrie ale tolik peněz nemá. To ovšem nevadí… stačí si nechat zavázat oči, nechat se odvést na tajné místo a… hra může začít.

Že to nezní špatně?

Ano máte pravdu. Jde o celkem dobrý nápad, který tu zatím nebyl. Nicméně při čtení máte neustále pocit, že tohle už jste někde slyšeli, četli, viděli….

První půlka mi lehce připomínala Krásku s zvíře a když jsem si to uvědomila, stal se pro mě celý příběh předvídatelným. Další výtka se týká psychologie obou hrdinů. Spisovatelka nám zde nastiňuje obtížný život, který Kyrie vede, ale v její osobnosti se to bůhvíjak neprojevuje. A na konci knihy, kdy Kyrie vlastně konečně zjistí s kým má tu čest, její páska přes oči postrádá smysl… autorka ho naprosto potopí.

„Nemohla jsem dýchat, neslyšela nic než jeho hlas, poezii jeho slov. Kdyby se mnou takhle mluvil někdo jiný, reagovala bych úsměšky a opovržením. Z jiných úst by mi to znělo tak vyumělkovaně, ale když to pronášel jeho sytý melodický hlas, znělo to dokonale, přirozeně. A ta slova… bože. Na něco takového jsem nedokázala nereagovat. Cítila jsem, jak se mi páteř prohýbá, jak otáčím hlavu ke straně a zakláním krk, jak mu nabízím oblouk svého hrdla. Něco takového mi ještě nikdy nikdo neřekl.“ (str.73)

Závěrem mohu jen říct, že jsem už četla lepší knihy s touto tématikou, ve kterých bylo mnohem méně klišé a které se při erotických scénách neopíraly o slovo, které mi naopak sexy vůbec nepřišlo (pojmenování ženského pohlavního orgánu). Mohu jen hádat, zda to měla autorka v úmyslu, nebo je na vině překladatelka.

Navzdory tomu všemu se kniha čte rychle a svižně, nudit se tedy nebudete. Pokud však máte s touto tématikou již nějaké zkušenosti, nečekejte kdovíjaký zázrak. Naopak, jste li tímto žánrem nepolíbeni, přijdete si na své.

Název: Alfa

Autor  Jasinda Wilderová

Překlad  Jana Jašová