Recenze: M. T. Majar – Hell Boys

kniha

Po za prachy se svlékajících Hot Boys a kůži svlékající vlkodlačici Tori vytasila hanácká dračice M. T. Majar těžký kalibr. Tenhle hrdina sice také odhazuje svršky, tím ale jeho práce zdaleka nekončí. Při své poslední zakázce si však nahý lehl téměř rovnou do černého futrálu.

knihaKdyž americký gigolo se severskými rysy vyjde z hotelové koupelny, aby nastoupil do dalšího kola s manželkou bohatého průmyslového magnáta Marwella, rychle mu dojde, že s Catherine by si užil už jedině nekrofil. Někdo jí za těch dvacet minut, co si pouštěl horkou sprchu, udělal na hrdle krvavý úsměv.

Jiní by možná vzali do zaječích, třicetiletý Ryan Christensen však jako spořádaný občan zavolá a vyčká na příjezd chicagské policie. Že jej detektivové Blakeová a Conroy pokládají za podezřelého, je asi pochopitelné, kromě policejního výslechu ho však ještě čeká italská bouře, když o své nezáviděníhodné situaci informuje majitelku agentury Hell Boys, pro niž jako společník pracuje.

Příběh se sice rozjíždí případem pro oddělení vražd, detektivní zápletka však jen podkresluje rozvíjející se romanci mezi Ryanem a Catherininou dcerou Prudence. Tahle romance má ale silné thrillerové zabarvení, protože pachatel zločinu nezískal to, co u Ryanovy klientky hledal, a teď po tom pátrá u něj.

Že střet s chicagskými gangstery není klidná partička šachu, asi není třeba vysvětlovat, a jejich boss by navíc mohl ve svém šílenství směle konkurovat Jokerovi. Gigolo sice připomíná zjevem Thora, ale silné má jenom řeči, a ty mu spíš přitíží, než pomůžou. Naštěstí má kolem sebe lidi, co ho nenechají v bryndě, ať už jde o starostlivou sousedku Bethany nebo polského řezníka Lecha a nakonec i správného poldu Conroye.

M. T. Majar se po striptéru Chrisovi (který sehraje důležitou, přestože maličkou roli i v tomto románu) tentokrát obula do vyleštěných bot gigola Ryana a těžce nespisovným slangem v první osobě odvyprávěla nevšední životní epizodu okouzlujícího muže, který se živí tím, co dělá nejradši a co mu navíc dobře vynáší.

Jeho očima ho čtenář sleduje nejen při jeho příjemné práci, ale také když se potýká s gangstery a bojuje doslova o holý život. Zprvu ostýchavá právnička Prudence se kvůli náhlé ztrátě matky a dalšímu trpkému překvapení pomalu probouzí do nové reality, v níž musí nejen přijmout, že její rodiče nejsou takoví, jak celý život věřila, ale vyrovnat se i s tím, že muž, po kterém touží, se intimně znal s její matkou. I tak ale celou dobu působí jako nezajímavá šedá myška.

Čtenáři spíš zůstane v hlavě jedna z vedlejších ženských postav – Ryanova sousedka Bethany. Tahle častá opatrovnice jeho nevychovaného psa Riddicka je sympatickou holkou odvedle a lepší kámoškou než jeho pohodový kolega Cory. Čtyřnohý přítel je mimo jiné příčinou seznámení obou ústředních protagonistů a strůjcem mnoha legračních momentů, rozlitým olejem počínaje a březí kokršpanělkou konče.

Do relativně vážného příběhu se autorce podařilo vnést i situační humor (nejen díky Riddickovi) a vtipné dialogy. Že se jedná o domácí autorku, vynikne i při neotřelých, nápaditých přirovnáních a dvojsmyslech. M. T. Majar umí i pěkně barvitě popisovat, nehýří však slovy a barvami tam, kde by to nejedna čtenářka erotických romancí čekala – navíc těch postelových scén je v knize jen pár. Člověk si však díky ní skoro do detailu představí krví zaneřáděnou ložnici a takříkajíc prožije stejné utrpení jako hlavní hrdina, který má občas až těžko uvěřitelné štěstí.

Autorka připravila pro čtenáře až na pár vyostřených momentů oddechový příběh s volnějším tempem, bez tajemných záhad a překvapivých odhalení a s od začátku jasným rozdělením, kdo je černý a kdo bílý. Přiměřeně sladkou milostnou zápletku dokázala vyvážit drsnější linkou a tato kombinace tak nedrásá ani z ní neukapává med. Dalo by se říct, že v Hell Boystrefila pomyslný zlatý střed mezi daleko romantičtějšími Hot Boys a mnohem tvrdším Krvavým pískem. Teď už jen držím pěsti, aby si i ona pro další knihu našla svého Conroye (rozuměj odborného poradce pro psaní detektivek).

MAJAR, M. Hell Boys. 1. vydání. Ostrava: Fantom Print, 2015, 274 stran. ISBN 978-80-7398-309-3.