Povídky ze světa Mercedes Thompson

tma

Patricii Briggs a její sérii Mercedes Thompson jistě není třeba dlouze představovat. Kdo ze sečtělých čtenářů v žánru urban fantasy by také neznal automechaničku Mercedes, která opravuje Volkswageny a žije ve světě plném nejen lidí, ale také upírů, různých kožoměnců a fae. A právě z tohoto světa jsou i povídky, jež jsou doplněním nejen série Mercedes Thompson, ale také k jejímu spin-offu Alfa a Omega. Tyto povídky vyšly u nakladatelství Fantom Print pod názvem Mihotavé stíny.

knihaSbírka obsahuje celkem deset povídek a dvě vystřižené scény, které přibližují život vedlejších postav, jež doposud nedostaly tolik prostoru, kolik si zaslouží. Jde o takový pohled do zákulisí celé série o Mercedes Thompson. Díky tomu mají čtenáři možnost se ještě více vžít do role těchto postav a mnohdy i zpětně pochopit jejich chování, jelikož jde většinou o pohled do minulosti, kterou tyto postavy rozhodně neměly snadnou. Ba právě naopak, dané postavy si musely své místo v tomto světě tvrdě vydobýt a ani tak si stále svým bezpečím nemohou být jisty. Protože svět, v němž žijí, je krutý a nemilosrdný.

Patricia Briggs má před každým příběhem krátký proslov, v němž se zmiňuje o tom, za jakých okolností povídka vznikla a proč. Také ještě doplňuje, kam povídku zařadit na časové ose, a upozorňuje na možné spoilery. Někdy se dokonce rozepíše ještě víc a přiblíží čtenáři i důvod, proč si v tomto příběhu vybrala zrovna toto místo a čas. A samozřejmě se také nelze nezmínit o překrásné obálce, která bude ozdobou každé knihovny a za jejímž vznikem stojí opět výtvarník Daniel Dos Santos.

V Mihotavých stínech se tedy dočtete nejen o hlavní hrdince Mercedes Thompson, ale také na vás čeká srdcervoucí příběh o Samovi a Arianě, dozvíte se, jak a proč byli Sam s Branem proměněni, ale také se dočtete o tom, jak se seznámil vlkodlak Tom s bílou čarodějkou Moirou, již si čtenáři v Lovišti velmi oblíbili, ale bohužel se o ní příliš informací nedozvěděli. Dále na vás čeká povídka Alfa a Omega, jež pojednává o seznámení Charlese s jeho budoucí družkou Annou. Patricia Briggs vám také přiblíží tragický osud vlkodlaka Davida Christiansena a věnuje se i vlkodlačímu dítěti Kaře, již si pod svou ochranu vzal samotný marok, ale k srdci přirostla i starému Asilovi.

Ovšem také konečně můžete nahlédnout do myšlenek homosexuálního vlkodlaka Warrena, který právě začal pracovat v advokátní kanceláři pro svého přítele Kylea. A dále nikoho jistě nenechá chladným smutný příběh o Benovi, který přeci jen není tak slabý, jak si doposud myslel. No a poslední povídkou je příběh o Mercy a o jejím boji s duchy. První vystřižená scéna se týká Sama a Ariany. Ta druhá je vystřižena přímo z Nocí zlomené a jde o scénu z Adamova pohledu. Ovšem okolnosti pro možný spoiler prozrazovat nebudu, jen podotknu, že je tato scéna také velmi srdceryvná.

Sbírka povídek Mihotavé stíny by tedy rozhodně neměla chybět žádnému skalnímu fanouškovi, který si nenechá ujít jedinou knihu o houževnaté a drzé Mercedes. I když totiž Mercy není součástí všech příběhů, i tak jsou psány velmi poutavě a Patricia Briggs opět dokazuje, že vyprávět opravdu umí a její postavy jsou prostě dokonalé. Povídky jsou někdy dokonce psány z více pohledů a místy vás samým napětím nenechají vydechnout. Navíc jsou Mihotavé stíny velmi milým zpestřením do doby, než vyjde další díl z cyklu Alfa a Omega, jenž vyjde pod názvem Smrtící žár.

BRIGGS, Patricia. Mihotavé stíny. Vyd. 1. Ostrava: Fantom Print, 2015, 384 s. ISBN: 978-80-7398-305-5.