„Dokonalá“ dovolená

Když vám přítel zdarma nabídne svou luxusní chatu ve španělských horách, nepřemýšlíte proč, ale bez rozmyšlení kývnete a začnete balit. Práce máte nad hlavu, takže odpočinek na místě, kde budete jen vy a vaši blízcí, zní jako rajská hudba. Bohužel ale není vše tak ideální, jak se na první pohled zdá.

knihaChloe žije se svým partnerem už třináct let. Jsou spokojení i bez prstýnků. Mají spolu dva syny a žijí si celkem slušně. Chloe se ale cítí velice unavená ze své práce švadleny, a tak s radostí přijímá nabídku svého přítele a s rodinou odlétá do Španělska. Odpočinek zajisté prospěje jí i jejímu partnerovi, jenž čeká, zda ho z práce vyhodí, či si ho tam nechají.

Amanda si se svou rodinou žije poměrně na vysoké noze. Její manžel Hugh pracuje od rána do večera, aby své tři princezny zajistil, a nezdá se mu na tom nic divného. Tak přece zněla dohoda na začátku jejich manželství. Amanda se postará o děti a domácnost, on bude domů nosit dostatek peněz. Společná dovolená zdarma ale zní tak skvěle, že si zabalí kufry a vydají se na báječné dobrodružství do Španělska.

Jaké je pro obě rodiny překvapení, když zjistí, že jejich společný přítel zřejmě omylem půjčil svou chatu naráz, jak Amandině, tak i Chloině rodině. Zpočátku jsou z toho všichni rozpačití a přemýšlí o okamžitém odletu domů, nakonec se ale rozhodnou dovolenou si užít i přes počáteční nesnáze. Dům ale není tak velký, a tak se stane, že se občas potkají a tráví spolu čas. Nakonec při popíjení vína u bazénu začnou na povrch vyplouvat věci z minulosti, problémy i tajemství ukrytá hluboko v jejich srdcích, které mohou ohrozit nejen dovolenou, ale i budoucí život obou rodin.

Jak to nakonec dopadne, se dozvíte v knize od oblíbené autorky Sophie Kinselly S kým dnes budeš spát, která vyšla v nakladatelství BBart v roce 2015.

Autorka je velice známá svou sérií o shopaholičce Becky, ale románů pro ženy napsala mnohem víc. Kromě svého pseudonymu Sophie Kinsella vydává knihy i pod svým pravým jménem Madeleine Wickhamová. Tím chce oddělit dva rozdílné typy románů.

I když jsou knihy této spisovatelky většinou oddechovou záležitostí, tak se autorka do příběhů snaží zakomponovat i nějakou tu zajímavou zápletku. Kinsella také ve své tvorbě upozorňuje na problémy často se vyskytující v naší společnosti. Tentokrát jde o dávno zapomenutou lásku, která se znenadání objeví, stres z možné ztráty zaměstnání a také frustrace z nedokonalého manželství. Všichni čtyři dospělí mají své problémy, které často tají před svými partnery. Lež má ale krátké nohy, a tak pravda vyjde brzy najevo.

Jelikož se ve vile sejdou dvě rodiny z odlišných společenských vrstev, mají možnost se navzájem od sebe něco naučit. Amanda si uvědomí, že bohatství a peníze jí nemůžou nikdy přinést spokojenost, Hugh pozná, že jeho holčičky rostou tak rychle, že by měl méně pracovat a více s nimi trávit čas, než mu utečou do světa. A Chloe se svým přítelem? Utvrdí se v tom, že jejich vztah je pevný i bez manželství.

Styl psaní Sophie Kinselly se mi velice líbí. Své postavy má propracované do hloubky, jsou to lidé, se kterými se můžeme potkat, nestaví je na piedestal, naopak se snaží, aby byly opravdové a čtenáři tak měli možnost s nimi soucítit, fandit jim, trávit s nimi čas jako se starými známými.

Knihu doporučuji čtenářkám, jež Sophii Kinsellu znají a mají rády její styl psaní. Její nejnovější počin je zajisté nezklame. Pokud je pro někoho tato autorka ještě stále velkou neznámou, tak doufám, že se jim Kinsella zalíbí a vrátí se i k jejím dříve vydaným knihám.

KINSELLA, Sophie. S kým dnes budeš spát?. Praha: BBart, 2015. ISBN 978-80-7507-056-2, 240 s.