Návrat do Three Pines

1 1 1 1 1 (4 hlasů)
kostel

Konečně! Taky jste se nemohli dočkat? Čeho? No přeci návratu inspektora Gamache! Naši věrní čtenáři zajisté ví, o kom hovořím, neboť recenze na prvotinu Louise Pennyové se zde objevila před nedávnem. Nyní se tedy spolu s Armandem Gamachem vracíme do kouzelné kanadské vesničky, kde se odehrála další vražda. Vražedný chlad je stejně jako Zátiší klasickou detektivkou, kdy máte jednoznačně rozdané karty, víte, kdo je detektiv, oběť i podezřelý.

knihaCC de Poitiers se do Three Pines přistěhovala celkem nedávno, ale že by starousedlíkům přirostla k srdci, to se rozhodně říct nedá. Spíše naopak. Ničila, na co přišla, staré zvyky i lidi. Její smrti nikdo nelituje, spíše se zdá, že se vesničanům ulevilo. Před inspektorem tak stojí závažný problém – při její vraždě během vánočního curlingového zápasu byla přítomna celá vesnice a všichni svorně tvrdí, že nikdo nic neviděl. V jednu chvíli jej napadne skoro bláznivá myšlenka, co když se Three Pines spojilo, aby se té zlé pomlouvačné ženské zbavilo? Nebo ne?

Děj je postaven chronologicky, postupně rozplétáme jednotlivé nitky příběhu. Vyšetřování je založeno na rozhovorech a pozorování. Na dokonalé psychologické propracovanosti postav, jež si buď zamilujete, nebo je budete k smrti nenávidět.

Tak se Armand Gamache cítil teď. Byl šťastný a spokojený. Měl rád svou práci a měl rád svůj tým. V Sûreté dál postupovat nebude, ale s tím už se smířil, protože Armand Gamache nebyl soutěživý člověk. Byl spokojený člověk.
A tohle byla jedna z nejoblíbenějších částí jeho práce. Sedět se svým týmem a luštit, kdo mohl tu vraždu spáchat. [1]

V současné době patří Louise Pennyová k nejúspěšnějším kanadským autorkám ověnčeným řadou prestižních ocenění. A ve Vražedném chladu pochopíte proč. Její dokonalá perokresba krajiny i osob vás strhne. Přestože ani v této knize nenaleznete popis nejmodernějších kriminalistických metod, zůstanete v úžasu a neodtrhnete se od ní, dokud nezjistíte, jak celý propletený příběh dopadne.

Klasická detektivka je žánrem, který je téměř na vymření, proto jsem ráda, že se k ní Pennyová tak úspěšně hlásí. Vražedný chlad je perfektní volbou pro váš volný čas. Ani chvilku se nebudete nudit, a přitom se budete cítit zvláštně klidní. Je pohlazením v současné tvorbě, které stojí za váš čas.

[1] PENNY, Louise. Vražedný chlad: případy vrchního inspektora Gamache. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 384 s. ISBN978-80-242-4672-7. Str. 138.