Novodobý Sherlock Holmes

Veřejnost ho pořádně zaregistrovala až v roli Sherlocka Holmese v seriálu z produkce BBC. Za svůj život už si ale prošel velice rozmanitými rolemi, za které dostal i několik ocenění. Řeč je o anglickém herci Benedictu Cumberbatchovi, o kterém napsal knihu životopisec Nigel Goodall.

knihaŽivotopis o Benedictu Cumberbatchovi vyšel v České republice na podzim roku 2014 v nakladatelství XYZ. Jeho autorem je již zmíněný Nigel Goodall, který má na kontě již několik knih o slavných osobnostech, jako jsou například Elton John, Kylie Minogue nebo Johnny Depp.

Benedict Cumberbatch je herec nejen s velice dlouhým jménem, ale i s velkým talentem, který využívá v rolích divadelních, rozhlasových i filmových. Zahrál si detektiva i netvora, advokáta, komika i mnoho historických postav a také několik fiktivních hrdinů. Na každou roli se pečlivě připravuje, a tak ve chvíli, kdy předstupuje před diváka, není již Benedictem, ale stává se Frankensteinem, Williamem Pittem či již zmíněným Sherlockem Holmesem. Je vždy na sto procent postavou, kterou hraje. Je to zajisté tím, že se o své postavě snaží dozvědět co nejvíce, proto když má hrát slavného majitele kontroverzní webové stránky WikiLeaks, nebojí se daného muže kontaktovat, aby byl ve své roli co nejvěrohodnější. A tak je to se vším. Do všeho se vrhá po hlavě. Možná za to může i fakt, že skoro přišel o život při dobrodružné cestě v jižní Africe, kde ho unesli. Od té doby se snaží svůj život užívat naplno a často absolvuje adrenalinové atrakce. Sám herec to okomentoval takto: „Naučilo mě to, že do života vstupujete stejně, jako ho opouštíte – sami. Přimělo mě to k rozhodnutí žít méně všední život.“ Často se ale tak stává, že hercovo tělo protestuje a vypovídá svoji službu. Benedict si totiž neuvědomuje, že i on musí někdy odpočívat.

I Benedictův osobní život je plný zajímavých událostí a situací. I když pochází z herecké rodiny, musel si své místo v showbusinessu zasloužit a rozhodně to neměl lehké. Co se týče rodiny, nemá Benedict bohužel zatím moc štěstí. Deset let strávil s jednou ženou, ale ona ani žádná další, která přišla po ní, nebyla ta pravá, a tak, i když herec moc touží po velké rodině, zatím je jen sám.

Životopis je opravdu poutavý. Kromě informací o hercově životě se v knize nachází několik barevných fotografií, na kterých je Benedict ve svých životních rolích. Na konci publikace se pak nachází seznam divadelních, rozhlasových a filmových rolí a navíc také filmový slovníček, který sestavila Charlotta Rasmussenová pro čtenáře, kteří by si nebyli jisti termíny z oblasti filmové tvorby.

Kniha je tím pravým pro fanoušky tohoto talentovaného herce, ale zajisté ji ocení i milovníci dobrých životopisů. Díky hercově zajímavému životu je to poutavé čtení od začátku až do konce a věřím, že se u něj nikdo rozhodně nebude nudit.

Ukázka

Benedict Cumberbatch si dnes užívá svou zaslouženou kariéru. Podle mnohých to vše začalo seriálem Sherlock, který z něj udělal jednoho z nejvýznamnějších britských herců své doby a vyhoupl ho do nejvyšší ligy. Přestože byl v době před Sherlockem vždy obdivován díky hraní chytrých outsiderů, nikdy nebyl zbožšťován nebo považován za typického krasavce, ani nikdo nepovažoval za nesporné, že se z něj stane světová hvězda. [1]

[1] GOODALL, Nigel. Benedict Cumberbatch. Praha: XYZ, 2014. ISBN 978-80-7505-013-7, s. 190.