Nevinná krev: Apokalypsa začíná

Trojice z Proroctví se rozdělila, jejich úkol však ještě není u konce. Autoři J. Rollins a R. Cantrellová dávají znovu dohromady Vědmu, Válečníka a Rytíře Kristova, aby byl zachráněn svět. Druhý příběh ze série o Sangvinistech, upírech, kteří pro naději na spásu slouží církvi a místo krve smějí pít pouze posvěcené víno, nás opět provede po všemožných končinách světa. Tentokrát nás zavádí kromě Vatikánu též do Stockholmu, do zřícenin v Cumae, kde je údajně vchod do podsvětí, a do oázy v Egyptě, kde pubescent Ježíš, ukrývaje se zde i s rodiči před Herodem, učinil svůj skutečně první zázrak, o kterém však oficiální evangelia mlčí.

knihaJaké je postavení hrdinů po událostech, se kterými se čtenář seznámil v prvním díle série (Krvavé evangelium)? Archeoložka Erin má podivné stavy, které přičítá svým výčitkám svědomí kvůli smrti studentky Amy. Voják Jordan je dočasně postaven mimo službu, protože odmítl prozradit, co se v Masadě skutečně stalo. Sangvinista Rhun je nezvěstný, naštěstí se však brzo ukáže. Grigorij Rasputin kuje nadále své pikle. Tommy nechápe, co se děje, ví jen, že je nesmrtelný a je Rasputinovým vězněm.

Blíže poznáme osobu a cíle Jidáše Iškariotského, šéfa tajné organizace Belial a nesmrtelného člověka, ze kterého čtenář pravděpodobně získá pocit, že všechno myslel dobře, ale na co sáhl, to zkazil. Volba životního směřování do tohoto konceptu zcela zapadá. Jidášovým celoživotním cílem je totiž naplnění proroctví o druhém příchodu Ježíše Krista. Připravuje proto apokalypsu, aby odčinil zradu na příteli.

Nově se setkáme se sangvinistou Christianem, který na příkaz kardinála Bernarda dá trojici vyvolených opět dohromady. Je to osoba, která se stala sangvinistou relativně nedávno, takže má k naší trojici svou povahou nejblíže.

Mírně řečeno nepříjemnou komplikací se ukáže i upírka Alžběta Báthoryová, která se po čtyřsetletém vězení rozkoukává v současném světě a jakožto značně vyhládlý tvor se sytí lidskou krví, seč může. Naše trojice s ní musí spolupracovat, neboť církvi stále není jasné, zda je vědmou Erin, nebo žena z rodu Báthory. Alžbětě je nabízena možnost stát se členem řádu sangvinistů, ale to odmítá, už jen proto, že z osobních důvodů má na Rhuna pořádnou „pifku“.

Cílem hlavních hrdinů je objevit Prvního anděla, který může požehnat Ježíšově evangeliu, knize napsané Ježíšovou vlastní rukou a krví, a zabránit tak otevření bran pekelných a počátku apokalypsy. Navíc už vědí, že v řádu sangvinistů je zrádce, jeho totožnost ale musí teprve zjistit. Jidáš hledá Prvního anděla, aby jeho obětí otevřel brány podsvětí. Obě strany dojdou k závěru, že Prvním andělem musí být nutně čtrnáctiletý chlapec Tommy, který před několika měsíci jako jediný přežil zemětřesení na pevnosti Masada, zázračně se uzdravil z rakoviny a později zjistil, že je nesmrtelný. Jak dopadne zápas o zachování světa?

Příběh, který opět zpracovává téma apokalypsy (Rollinsovo zřejmě oblíbené téma), je standardně velmi čtivý, napínavý od počátku až do konce. V krátkých kapitolách autor prostřídává jednotlivé linie děje, nenechá hrdiny, padouchy ani čtenáře na chvíli odpočinout. Nehledejte důkladné psychologické prokreslení postav, veškeré emoce a prožitky se omezují na strach, touhu naplnit své poslání a sexuální přitažlivost. Oproti Krvavému evangeliu se objevuje i mateřský pečovatelský pud. Příjemné čtení před spaním či ve volných chvílích po náročném pracovním dnu.

ROLLINS, James, CANTRELLOVÁ, Rebecca. Nevinná krev. Překlad Zdeněk Hofmann. 1.vyd. Praha: BB/art, 2014, 392 s. ISBN 978-80-7507-016-6.