Rychlejší než blesk

Usain Bolt přichází se svou autobiografií Rychlejší než blesk - Můj životopis. Každý jistě ví, že jde o nejrychlejšího člověka všech dob. Získal si srdce lidí svým úžasným talentem a pílí a rovněž charismatem, které z něho vyzařuje. Knihu vydalo nakladatelství Mladá fronta.

knihaV této autobiografii popisuje Usain Bolt svou běžeckou kariéru o začátku až po současnost. Vzpomíná na skromné starty v Jamajce a dobu, kdy v roce 2004 překonal světový juniorský rekord, na okamžik, kdy získal status mezinárodní hvězdy v Pekingu, či na olympiádu v Londýně.

Usain Bolt v knize hovoří, jak flákal tréninky v posilovně. Pak mu však chyběla síla v závodě a někdo lepší ho předběhl. V tu chvíli ho to však ještě víc nabilo a chtěl soupeře v dalším závodě porazit. Začal na sobě tvrdě makat, až se mu podařilo obhájit vítězství na nejvýznamnějších závodech až po olympiádu, čímž dokázal, že si právem zaslouží označení nejrychlejší člověk na světě.

Zatímco jiní šampióni byli před závodem nervózní, Usain se dokázal zkoncentrovat a dostat se do psychické pohody. Byl plný energie, která tryskala od jeho fanoušků z tribun. Vždy, když měl na závodě velkého soupeře, něco se s ním stalo - byl konečně ve své kůži a byl rychlejší a rychlejší. Po vítězném závodě ukázal divákům jeho pózu "To Di World". Šlo o pózu blesku, která vzbudila neutuchající pozornost. Usain pokrčil jednu ruku a tou druhou ukázal k nebi. Fanoušci i fotografové chtěli, aby tu pózu ukazoval znovu a znovu. Jeho vítězné gesto se objevilo i na obálkách časopisů a titulních stranách novin po celém světě. Diváci měli rádi, když Usain před závodem hýřil dobrou náladou a vtipkoval a dělal před fanoušky legrácky.

Usain Bolt začal vyhrávat závody a překonávat rekordy, už když mu bylo patnáct let. Musel však bojovat s těžkými zraněními, dokonce jako by se znovu narodil, přežil totiž několik havárek v rychlých autech. Naučil se připravit na ty nejdůležitější závody, získal šest zlatých olympijských medailí a osmkrát vyhrál mistrovství světa. Zdolal všechny překážky, aby se stal nejrychlejším člověkem na světě. Teď teprve jsem se mohl považovat za sportovní legendu. Vím, že to zní namyšleně, ale tak to prostě je. Když jsem vyhrál zlaté medaile na olympijské stovce i dvoustovce podruhé, prokázal jsem, že opravdu Něco znamenám. Tři zlaté medaile z Pekingu nebyly dost na to, abych mohl vstoupit do společnosti nejlepších sportovců historie, ovšem předvést něco takového dvakrát, to už je skutečně něco mimořádného.

Tohle byla velká věc. Odlišil jsem se tím od zástupu ostatních atletů, po Londýně už nikdo nemohl o mém postavení diskutovat. Na to jsem toho v atletice dokázal příliš. Svět teď věděl, že v tom, co dělám, jsem nejlepší ze všech. [1]

Kniha je určena pro všechny fanoušky atletiky, kteří by se chtěli o této hvězdě dozvědět víc. Co všechno musel Usain Bolt obětovat, aby se stal tím, kým se stal. Jakým je vlastně člověkem, jací lidé k němu mají blízko či po kterém trenérovi toužil, se dozvíte v knize. Stát se nejrychlejším člověkem na světě nebylo vůbec jednoduché. Ale obětoval tomu všechno, tvrdě na sobě pracoval a věřil, až dosáhl svého. Mnozí by si z jeho příběhu měli vzít inspiraci. A hlavně ve své sny věřte. Víra přece hory přenáší.

Kniha je rovněž obohacena o šestnáct stran barevných fotografií, kde je Usain Bolt vyobrazen na nejrůznějších závodech, předvádí také své gesto "To Di World" a nechybí ani fotografie s jeho rodinou.

Usain Bolt je nejrychlejší člověk na této planetě. Získal zatím šest zlatých olympijských medailí a drží aktuální světové rekordy v běhu na 100 i 200 m, kromě toho vyhrál své disciplíny také na mistrovství světa i spoustu dalších závodů. Překonal i problémy s páteří a při automobilové nehodě se znovu narodil.

[1] BOLT, Usain: Rychlejší než blesk: Můj životopis. Brno: Mladá fronta, 2014. 304 + 16 s. ISBN 978-80-204-3268-1. 269 s.