Z nymfomanky žárlivka

zena

Po velkém úspěchu prvotiny Smlouva s Adamem přichází autorka skrytá pod pseudonymem Jitka Volfová s pokračováním vášnivého příběhu o Adamovi a Evě v knize Smlouva s Evou - Zkouška lásky. Knihu vydalo nakladatelství Mladá fronta.

knihaV prvním díle Smlouva s Adamem se zamiluje mladá učitelka Eva do otce svého žáka, který se jmenuje Adam. Ten nezkušenou dívku zaučuje do tajů sexu, až se z naivní učitelky stává skoro nymfomanka, která chce vyplnit veškerá sexuální přání svému příteli. Dokonce sama vymýšlí milostné předehry. Vše klidně plyne až do doby, kdy po ní Adam vztáhne ruku a znásilní ji. Po tomto zážitku se s ním Eva rozchází.

V druhém díle Smlouva s Evou je snad Eva tak slabá nebo Adama stále naivně miluje, že se k němu vrací. Jak se bude vyvíjet jejich bouřlivý vztah? Sotva se Adamovi podaří Evu přesvědčit, aby mu odpustila, objeví se nečekaná komplikace a jedna krize střídá další. Je jejich vzájemné pouto natolik pevné, aby společně překonali všechny překážky, které se jim staví do cesty, nebo se jejich cesty rozejdou? Jakou roli tady sehraje žárlivost? Nenaruší jejich sexuální život Evin strach z dalšího Adamova záchvatu? Anebo Adam tentokrát udrží své emoce pod kontrolou a vše nabere nový směr? Kniha napoví více.

Stejně jako v prvním díle, i tady líčí autorka osudy i milostný život Eviných kamarádek. Splní se Šárce její sen o lepším životě? Podaří se Heleně nahlédnout pod pokličku svých problémů? Život není jednoduchý ani v románu, a tak přináší řadu nečekaných zvratů.

Smlouva s Evou je sice erotický román stejně jako první díl, ale srovnat s knihou Padesát odstínů šedi se nedá. Naproti němu je Smlouva s Evou román, kde sem tam padne slovo o sexu, ale nijak podrobně zde erotika není rozepsaná. Snad jen milostné předehry, kde se Eva snaží zahrát Adamovi různé ženy, aby ho v posteli neomrzela. Sex je v knize přirovnán k výrazům, jako je uragán vášně nebo tornádo. Autorka to i několikrát opakuje, což čtenáře spíše omrzí. Jestli má kniha nějaké poselství? Snad nám přibližuje to, jak má být žena dokonalou partnerkou a v noci ukázkovou milenkou.

Román bych zařadila do červené knihovny, jde spíše o odpočinkovou četbu. Když se však do knihy s vervou začtete, budete chtít vědět, jak to bude pokračovat, proto se nebudete chtít od knihy odtrhnout.

Přesto si mohla autorka s mnoha věcmi více pohrát. Když jde o erotický román, čekala bych lepší erotické pasáže. Mohla si také pohrát se jmény hrdinů. Adam a Eva zní jako ohrané klišé.

Knihu bych tak doporučila maminkám na mateřské dovolené, které se budou chtít odreagovat ze všedních dnů. Kniha neurazí, ale ani nepotěší.

Tiše si povzdechla a šla si uvařit kávu. Byl poslední dubnový pátek, od jejího rozchodu s Adamem už uplynulo šest týdnů, ale rány na duši se jí nehojily, spíš to bylo naopak čím dál horší. Do školy chodila jako bez života, učila jako náměsíčná, nic jí nebavilo, o nic neměla zájem. Pocit prázdnoty, marnosti a nenahraditelné ztráty ji provázel na každém kroku. Proč jenom mi Adam pořád tak zoufale schází? ptala se sama sebe už snad posté. Kdy se konečně zbavím vzpomínek na jeho úsměv, pohlazení, objetí, milé slůvko?
(VOLFOVÁ, Jitka: Smlouva s Evou - Zkouška lásky. Praha: Mladá fronta, 2013. 320 s. ISBN 978-80-204-3142-1.)

Knihu Smlouva s Evou - Zkouška lásky vydalo nakladatelství Mladá fronta