Kolik dnů vám zbývá do porodu?

S knihou Těhotenské odpočítávání – Kolik dnů vám zbývá do porodu – Vaše těhotenství den po dni, praktické rady, tipy a doporučení od Zdeňky Rybové můžete sledovat každý den, jak se vyvíjí vaše miminko a kolik dnů vám ještě zbývá do porodu. Knihu vydalo nakladatelství CPress ve společnosti Albatros Media a. s.

knihaV této knize můžete sledovat vývoj vašeho dítěte den po dni. Kniha obsahuje řadu lékařských doporučení, avšak zda jsou všechna správná, těžko říct. Autorka prohlašuje, že jedna sklenka šampaňského vám neublíží, když chcete slavit. Že sklenička aperitivu s ledem jednou za několik týdnů není vážnou hrozbou. Mlsání prý také není zakázáno a slabá káva prý neuškodí. Co lékař, to názor.

Autorka v knize objasňuje i cizí pojmy a vysvětluje, co znamenají. Kupříkladu, že současná medicína nabízí různé varianty prenatálních (screeningových) vyšetření. Většina z nich se nabízí maminkám, u kterých si lékař správným vývojem dítěte není jist, právě kolem 16. – 20. týdne gravidity. A co je to screening? Toto vyšetření slouží k vyhledávání osob s rizikem určitého onemocnění pomocí jednoduché metody. Jeho výhodou je široká dostupnost a poměrně nízká cena. Nevýhodou bývá nepřesnost; část osob označí nesprávně – falešně pozitivně.

Vašemu dítěti nejenže rostou intenzivně vlásky, ale také začínají na prstících vznikat nehtíky. Možná že jste se již někdy setkala s maminkou, která své miminko přenášela několik dnů po termínu porodu. Zřejmě se pak narodilo s dlouhými nehtíky. Nejde ale o nic závažného nebo nenormálního, je to zajímavost.

(RYBOVÁ, Zdeňka: Těhotenské odpočítávání – Kolik dnů vám zbývá do porodu – Vaše těhotenství den po dni, praktické rady, tipy a doporučení. Brno: CPress – Albatros Media, 2013.)

Zajímavostí také je, že zde autorka odkazuje na paní PhDr. Miroslavu Knappovou v případě, že budete chtít dát děťátku nějaké cizojazyčné či méně obvyklé jméno a nebude v seznamu jmen (www.rodina.cz/jmena). Paní Knappová má tuto problematiku na starosti a rovněž vydala knížku s názvem Jak se bude jmenovat? Obecně byste však měli pomoc a odpovědi na otázky kolem cizojazyčného jména získat na každé matrice.

Autorka nám dává také tip na dobrý skutek, který můžete udělat jako novopečená maminka. Můžete darovat pupečníkovou krev. Přečtěte si na www.bpk.cz o tom, co je tzv. banka pupečníkové krve a jak do ní můžete vy sama přispět.

Autorka je gynekoložka a texty připravila ve spolupráci se serverem Rodina.cz. V knize je plno odkazů na nejrůznější články z těchto stránek. Například jak si maminky představují své děti, jaká jména dávají dnes rodiče svým dětem a jak to bylo v minulosti či jak prožívají sex v těhotenství ostatní maminky.

Kniha vás provází vaším těhotenstvím den po dni, naleznete zde praktické rady, ale i tipy a doporučení. Díky unikátnímu odpočítávání budete vždy vědět, ve kterém dni těhotenství se právě nacházíte, a hlavně, kolik dnů vám ještě zbývá do porodu. Kniha obsahuje plno informací, ale není tak podrobná jako například kniha Čekáme děťátko od Martina Gregora a Miloše Velemínského ml. V knize jsou použity ilustrace Petry Balnarové.

Knihu Těhotenské odpočítávání – Kolik dnů vám zbývá do porodu – Vaše těhotenství den po dni, praktické rady, tipy a doporučení vydalo nakladatelství CPress