Hercule Poirot podezříván z vraždy

Knižní klub opět doplnil řadu oblíbených detektivních příběhů z pera královny anglické detektivky – Agathy Christie. Kniha Smrt v oblacích rozehrává ve čtenáři touhu vypátrat vraha a to tím víc, když to vypadá, že vraždu spáchal sám Hercule Poirot. Dokáže se slavný detektiv ospravedlnit?

Tentokrát geniální autorka zkonstruovala téměř neuvěřitelnou vraždu na palubě letadla Prometheus, kterým letěl i Hercule Poirot z Paříže do Londýna. Proč neuvěřitelnou? Protože se stala v malém prostoru, kde na sebe téměř každý viděl, tudíž by musel být už samotný pokus o vraždu ihned odhalen - a přece nebyl. Navíc je víc než jasné, že smrt musel způsobit jeden z cestujících, nebo stewardů. Všichni však mají pravdivě znějící výpověď a alibi? – Ty si přece poskytují všichni navzájem. A přece jeden z nich lže.

knihaDruhá zvláštnost byla ta, jak vůbec byla vražda spáchána. Nejprve se zdá, že starou dámu bodla včela a ona zemřela v důsledku na zástavu srdce. Proč se však u její nohy našla otrávená exotická šipka se žlutočerným zbarvením? A proč se pod sedadlem Hercula Poirota objevila exotická foukačka, která jasně ukazovala, že on je ten pachatel, který smrtící šipku vystřelil?

Detektiv se opět bravurně zhostí své role a začne systematicky pátrat po vrahovi. Byl to muž? Nebo to mohla být žena? Má to o to těžší, že jednoduchý nástroj mohl použít kdokoli. Ale kde by k němu vrah přišel? Vrahem vlastně mohou být všichni. Steward, lady závislá na drogách, zubař, archeolog a jeho syn, nebo třeba bláznivý spisovatel, který celou věc vnímá jako obrovskou senzaci, o které napíše bestseller.

Autorka čtenáři trpělivě podává jednotlivá vodítka, díky kterým může sám zkusit vypátrat vraha. Mate ho při tom mnoha možnostmi, kdy se ze začátku zdá, že vrah je skoro jasný, ale později se situace stále více zamotává. Místo, aby se vrah začal jevit v ostřejších rysech, je stále nejasnější. Nebo ne? Pomoci má čtenáři i plánek letadla, umístěný hned na počátku knihy. Schválně – kolikrát při čtení nalistujete onu stranu a budete přemýšlet, odkud mohl vrah vystřelit?

Zkuste se ponořit do napínavého příběhu, který se čte lehounce, jako letní vánek. Ideální čtení na letní dovolenou – třeba do letadla. Raději v letadle nespěte, ať po vás někdo nevystřelí jedovatou šipku a otevřete nově vydanou knihu od Agathy Christie Smrt v oblacích.

Knihu Smrt v oblacích vydalo nakladatelství Knižní klub