Stará dobrá klasika

k

Máte rádi kvalitní detektivní příběhy? Pak je jistě pošetilé se ptát, zda znáte jména Agatha Christie a Hercule Poirot. Agatha patří mezi světové klasiky a mozek Hercula Poirota by snad alespoň občas chtěl každý z nás. Kniha Zlatá brána otevřená se na českém trhu objevuje již ve třetím vydání a bezesporu patří do knihovny každého milovníka kriminálních příběhů.

kA přitom vše začíná takřka banálně, sekretářka Hercula Poirota, Felicity Lemonová, udělala tři chyby v jednom dopise. Pro někoho běžný jev, pro ni však nikoliv. Začíná se vyprávět příběh, který zpočátku vypadá buď jako neškodný kanadský žertík, nebo jednoduchý případ kleptomanie. Obzvlášť v prostředí studentského hostelu. Ale Poirot si myslí něco jiného. A jak se ukáže, má pravdu. Ostatně jako vždycky…

Krádež večerního střevíce, náramku, diamantového prstenu, pudřenky, rtěnky, stetoskopu, náušnic, zapalovače, starých flanelových kalhot, žárovek, bonboniéry, hedvábného šálu, batohu, acida borica, koupelové soli a kuchařské knihy přeroste v mnohem vážnější zločin – v trojnásobnou vraždu. Kdo by však mohl mít zájem zavraždit dvě studentky a majitelku hostelu? Spojuje tyto případy něco? Nejedná se o náhodu? A je policie schopna tento případ rozlousknout?

„Napište každému, komu budete chtít, madam,“ doporučil jí inspektor Sharpe. „Tento pokoj prohledám.“
Ihned se pustil do prohlídky a začal u psacího stolu. Odměnou mu byla krabice cukrovinek, záplava papíru a množství nejrůznějších podobných krámů. Přešel ke skříni v rohu pokoje.
„Skříň je zamčená. Můžete mi prosím dát klíč?“