Dokážeme se odpoutat od své minulosti?

zarovka

Detektivní příběhy jsou v dnešní době stále velmi populární, proto bývá poměrně složité, v pestré nabídce knihkupectví, vybrat si kvalitní detektivku. Toužíte-li po takové, která má náboj, spád a dokonale prokreslené postavy, sáhněte po knize Kriminálník od Karin Slaughterové.

knihaDěj knihy nás zavádí do Atlanty ve dvou časových rovinách – v roce 1975, kdy celý příběh začal, a v současnosti. Hlavní postavou by měl být detektiv Will Trent, muž s temnou, složitou, minulostí, o níž si myslel, že jí utekl, ale zdárně mu sekundují, vlastně bychom mohli říct, že jsou dalšími hlavními hrdinkami, Amanda Wagnerová s kolegyní Evelyn Mitchellovou. Tým zvláštního útvaru GBI, kterému velí Amanda, pátrá po zmizelé dívce, ale Will je z vyšetřování vynechán. Za trest byl poslán na letištní záchodky a Amanda jej odmítá k vyšetřování pustit. Marně. Sama musí, velmi nerada, přiznat, že pokud chce případ, jenž začal před dvaceti lety, konečně vyřešit a dopadnout vraha, potřebuje s Williamem spolupracovat...

Kniha nás do sebe postupně vtahuje, potřebujeme znát další podrobnosti, chceme odhalit člověka, který ženám ve jménu vyššího dobra tak ubližuje. Autorka mistrně pracuje s psychologickými profily postav, dokonale líčí jejich střídající se pocity strachu, děsu, znechucení, i chvilkového zachycení štěstí, protože v každém tunelu je kousíček světla.

„Zvenku k nim dolehly zvuky. Křik, výstřely. On vyhraje! Vždycky vyhraje.
Miminko zabroukalo a vykoplo nožkami.
Lucy se na své dokonalé děťátko podívala. Představovalo její spásu, její vykoupení. Jedinou věc, která se jí v životě podařila.
Pokusila se soustředit na jeho krásný obličej a na světlo, které se rozlévalo mezi jejich těly.“
(Slaughter, K. Kriminálník. Ostrava: Domino, 2013, s.340)

Díky dvěma časovým rovinám odkrýváme v knize souvislosti, jež nás v prvopočátku nenapadnou. Až později si uvědomíme, jak jsou všechny ty zdánlivé odbočky důležité, abychom pochopili příběh ve všech jeho složitostech. Stejně jako do sebe zapadají jednotlivé dílky skládačky, zapadnou do sebe i minulost s přítomností. Protože ať chceme nebo nechceme, svou minulost si neseme v sobě.

Knihu mohu vřele doporučit každému, kdo má rád příběhy, které nejsou vůbec jednoduché. Jako život sám.

Knihu Kriminálník vydalo nakladatelství Domino