Esther a Jerry Hicks: Sára – Kniha druhá

kniha

Druhý díl Sáry nezklamal, naopak! Takhle nějak vypadá naplněná touha po úžasném pokračování oblíbené knihy. Knihy tak nadpozemské, že se až tají dech. Těšila jsem se na ni, s radostí ji vyndala z balíčku a s rozkoší se začetla. A pak rychle odložila, protože mi bylo jasné, že na TOHLE si musím vyhradit speciální čas.

knihaSára – Kniha druhá, stejně jako Sára – Kniha první, nejde číst po malých kouscích nebo jen tak mimochodem. Ta chytne a nepustí. Otevřete-li ji před spaním, neusnese, dokud ji nepřečtete. Snad ani ne proto, že by byl obsah nějak zvlášť napínavý a akční, ale spíš pro ten nádherný a klidný pocit, jež při čtení cítíte. Tak nějak podobně, jako když čtete Malého prince.

Tady se o onen duchovní pel a nádech postará Šalamoun. Sára a její kamarád Seth se učí přemýšlet jinak, cítit jinak, přitahovat si k sobě dobré věci. Protože to prý funguje. Tvrdí jejich učitel: magická, krásná, prachová bílá sova s tímto krásným moudrým jménem – Šalamoun.

„Sára ležela v posteli a myslela na pana Marchanta.
Žaludek měla stažený a svíral ji strach.

,Dala bych nevím co za to, abych dnes nemusela do školy,´ povzdechla si nahlas.
Dobré myšlenky přitahují dobré události, vzpomněla si na Šalamounova slova. Jenže bylo dost těžké zachytit se nějaké dobré myšlenky. Sáře se neodbytně vracely chmurné představy: proč asi Seth nepřišel k jejich stromu, co si asi tak o ní myslí pan Marchant a co by asi nejspíš udělali její rodiče, kdyby to všechno prasklo. Měla plnou hlavu starostí. Pak si vzpomněla na další Šalamounův komentář:

Sáro, nikdy není pozdě na to, aby ses začala cítit dobře, ať už se to týká čehokoliv. Všechno se neustále mění a dolaďuje, aby bylo ve shodě s tvým vnitřním cítěním.
Posadila se na posteli a z nočního stolku si vyndala notýsek a pero. Začala sepisovat seznam toho, co jí pokaždé zvedlo náladu.“

Příběh má dvě roviny. Jedna je ryze ezoterická a přitom snadno pochopitelná i pro děti nebo pro někoho, kdo těmto vědám není příliš nakloněn. Tady není důvod pochybovat, vše je vysvětleno klidně, moudře, avšak ze Šalamounových slov nemáte pocit, že by byla fanatická či naléhavá, jak to tak někdy bývá. Pocit důvěry je tu nastaven na sto procent, a tak snadno pochopíte, jak smýšlet o světě i sám o sobě, aby se nám dařilo lépe. A nakonec, kdyby to náhodu nefungovalo, pak je dobré mít alespoň hezké vzpomínky a hezké myšlenky. Těch špatných je i bez našeho přičinění kolem dost.

Jenže ono to fungovat bude. Je tu totiž ta praktická, druhá rovina. Zatímco Šalamoun kolem sebe šíří teorie, Sára a Seth se činí v praxi. A ono to funguje. Jsem si jista, že po přečtení tohoto příběhu začnete přinejmenším pochybovat a probudí se chuť to zkusit. Zkusit, jestli funguje Zákon přitažlivosti.

Esther a Jerry Hicksovi se svými knihami Požádej a je ti dáno, Moc a síla přesného záměru, Úžasná síla emocí a Zákon přitažlivosti dostali na žebříček nejprodávanějších autorů New York Times. Jsou významnými propagátory Abraham-Hicksova učení o přijímání naší přirozené pohody.

Je to  jedna z velmi přínosných knih a sama pro sebe ji řadím někam na úroveň Malého prince. Pohladí, potěší, dodá odvahu žít a nastolí v životě, nebo alespoň v našem myšlení, civilizací ztracený pevný řád.

Knihu Sára - kniha druhá vydalo nakladatelství Synergie