Autodidaktická angličtina

lupa

Učebnic pro samouky vyšla již celá řada a ze všech možných oblastí jsou nejlépe pokryty cizí jazyky. Pokud se nerozhodnete studovat zrovna nějaký exotický téměř neznámý jazyk, můžete skutečně začít s výukou u vás doma. Základní a pokročilou gramatiku zvládnete s patřičným nasazením sami. Nakladatelství Fragment pro nadšence a zájemce o výuku cizích jazyků vydává řadu publikací a učebnic. Jednou z nich je i Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí.

knihaKniha je rozdělena do dvou částí dle obtížnosti a každá z nich má patnáct samostatných kapitol. K učebnici patří ještě CD s mp3 nahrávkami jednotlivých textů a slovíček, jehož poslech by měl vylepšit vaši výslovnost a porozumění textu.

Učebnicí čtenáře provází ústřední postava učitel Paddy, s nímž projdeme všechny tematické celky dle jednotlivých příhod z jeho života. Každá kapitola je strukturovaná stejně. Úvod tvoří  hlavní text doplněný o aktuální slovíčka. Následuje gramatická část s frázemi. Téma druhého textu se prolíná s dialogem a dalším slovníčkem. V závěru na vás čekají cvičení, ve kterých prověříte získané znalosti.

Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí je moderní učebnice, na které se mi líbí, že neustrnula v obvyklých tematických celcích. Příběhy, které Paddy jako průvodce učebnicí prožívá, jsou jako ze života. Proto se na nich dobře procvičují zažité anglické fráze a obraty. V jedné z kapitol čtenáři například nacvičí slovíčka a gramatiku na příběhu, ve kterém Paddy žádal svou přítelkyni Lindu o ruku a během další chvíle se s ní málem rozešel.

Trojice autorů učebnici pojala velice srozumitelně a zábavně. Iva Dostálová s Jamesem Branamem již pro nakladatelství Fragment několik publikací vytvořili. V tomto případě jim pomohla ještě Šárka Zelenková. Autoři byli při sestavování anglické učebnice pro samouky velice pečliví, takže nečekejte, že půjde o snadnou záležitost.

Samostatná výuka v domácím prostředí je vždy obtížnější, protože nemáte mimo učebnice po boku žádného odborníka na danou oblast. Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí je perfektním prostředkem a pomocníkem k výuce anglického jazyka, ale sama vás k učení nedonutí. Nasazení a chuť si rozšířit obzory už musíte dát do učení sami.

Knihu Angličtina pro samouky: začátečníci a středně pokročilí vydalo nakladatelství Fragment