Nahá a další povídky

Mám rád povídky. Jsou většinou krátké, tak jsou ideální četbou při cestě do práce a z práce. Jiří Suchý je považován, a jistě právem, za žijící legendu, která toho má tak říkajíc hodně na svědomí. Podílel se na založení dnes velmi významných divadel, je autorem nesčetného množství hitů, divadelních a filmových scénářů a povídek. Jeho jméno, alespoň pro mě, je zárukou prvotřídní kvality, a tak jsem s velkým očekáváním přijal audioknihu Nahá a další povídky.

audioAudiokniha obsahuje osm povídek a jako přívažek ústřední píseň k seriálu České televize Život je p(l)es. Povídky čte sám autor, pouze poslední svěřil své dlouholeté profesní partnerce Jitce Molavcové. Povídky se nejen díky příjemnému hlasu Jiřího Suchého, ale i díky mistrně napsanému textu velmi příjemně poslouchají. Perfektní výslovnost, podle potřeby změna tónu hlasu či rychlosti četby a také zajímavý obsah, to vše dělá z poslechu této audioknihy opravdový požitek. Povídky rozvíjí velmi originální zápletky a stejně jako u Svěrákových povídek vás natolik vtáhnou do děje, až začnete přemýšlet, jestli se něco z toho stalo a jak byste v daných situacích jednali sami. Povídky vás jistě nenechají chladnými a lhostejnými, což je asi nejlepší možná známka pro jakékoli dílo. Dlužno podotknout, že dvě povídky (na CD pod číslem 2 a 5) nemáte zatím možnost nikde jinde slyšet ani si kde přečíst, protože, jak nás na to upozorňuje přebal, pocházejí z dosud nevydaného rukopisu Jiřího Suchého.

Délka jednotlivých povídek se v celku liší. Nejkratší trvá tři a půl minuty, nejdelší 18 minut. Tedy i délka je přiměřená a příjemná.

Pro mne jediná vada na kráse je závěrečná písnička, onen přívažek. Ne že by mi byly cizí a nepříjemné písně Jiřího Suchého, naopak písničky ze Semaforu miluji a rád je svým dětem zpívám, ale… Zde si myslím, že to nějak nezapadá.

Domnívám se, že tato audiokniha by určitě neměla chybět v audioknihovně nikoho z nás, neboť přináší nápadité a srozumitelné příběhy, které zaujmou kultivovanou a vytříbenou češtinou a brilantně čistou výslovností. Tedy nemohu než doporučit.

(Suchý, J.: Nahá a další povídky. Praha: Supraphon 2012.)

Audioknihu Nahá a další povídky vydalo hudební vydavatelství Supraphon