Nové povídky - audiokniha

muz

Před časem jsem zde představil novou povídkovou knihu Zdeňka Svěráka. Kniha se okamžitě po té co vyšla, stala bestsellerem. Povídky se dotýkají samé podstaty života a jsou jako život sám: plné něhy, pochopení, lásky, nenaplněné touhy, ale i nenávisti, podivínství a zklamání. Ale o tom jsem už psal minule, a pokud jste si knihu přečetli, jistě mi dáte za pravdu.

knihaTaké se vám stává, že když čtete nějakou knihu, slyšíte hlas herce, který například danou postavu hrál ve filmovém zpracování? Nejsilněji tento pocit mam u čtení Švejka, který když v knize promluví, tak ke mně promlouvá hlasem Rudolfa Hrušínského. Druhý stejně intenzivní zážitek jsem měl, když jsem četl právě povídky od Zdeňka Svěráka.

Vydavatelství Supraphon vydává tuto povídkovou knihu ve formě audioknihy. Jednotlivé povídky zde čtou, kdo jiný než Zdeněk Svěrák a povídku Nákup Daniela Kolářová. Domnívám se, že lepší volba snad ani nemohla padnout.

O tom, proč padla volba právě na Danielu Kolářovou, mluví autor v jednom rozhovoru:

„Je to herečka, které nemusíte vysvětlovat, jak má co říkat, jak jste to myslel. Ona to přesně cítí a vysloví tak nádherně, že jste si to ani nepředstavoval. Má se mnou asi společný pohled na život. Větu „Jak já ho nenávidím“ dovede říct jako nikdo jiný. Dokáže pracovat s hlasem. Když vzpomíná na mládí, je holčičí, ale když tlačí vozík v samoobsluze s dědkem, ukáže udělat starý hlas. Je prostě ta pravá.“ zdroj: www.novinky.cz (12. března 2012)

S autorovým tvrzením se nedá než souhlasit. Ostatně věta „Jak já ho nenávidím.“ bolí a bodá a přechází z ní mráz po zádech a je v ní skryto všechno trápení promarněné lásky.

Oproti knize dvojCD obsahuje pouze šest povídek. Zbylé tři jsou k mání na internetovém obchodu www.supraphononline.cz. Tedy pokud si chcete poslechnout všech devět povídek, které vyšly knižně, musíte si buď na zmiňovaném internetovém obchodě koupit celý komplet ve formátu mp3, resp. flac nebo se v podobě dvojCD spokojit pouze s šesti povídkami. Po pravdě řečeno, moc jsem tomuto počinu jako zákazník neporozuměl. A to je snad jediná vada na „kráse“ představované audioknihy.

Jste tak vytížení svými pracovními povinnostmi, řídíte velký, nadnárodní, prosperující gigant (polostátní nebo soukromý) a péče o blaho a štěstí a spokojenost všech vašich deseti zaměstnanců vám nedá nejen spát, ale ani vám nezbývá čas na čtení knih a přesto nechcete být o četbu kvalitní literatury ochuzeni? Neváhejte a pořiďte si Nové povídky od Zdeňka Svěráka v podobě audioknihy. A mé doporučení se týká i nás ostatních méně vytížených, kteří si chvilku na louskání písmenek ještě najdou. ;-)

Audioknihu Nové povídky vydalo vydavatelství Supraphon

Veletrh