Naučte se korálkovat!

koralek

Navlékat korálky umí každé malé dítě, tak proč se nenaučit nové techniky výroby šperků? Na pomoc si můžete vzít třeba novou knihu od Jean Powerové – Korálky - Jak na to, vydanou v nakladatelství Metafora.

knihaNa více než 100 stranách vás čeká přehledný průvodce všemi možnými technikami výroby šperků. Nevíte, který nástroj na jednotlivé úkony použít? Nevadí, Powerová vám všechno pečlivě vysvětlí. Na několika prvních stranách najdete seznam kleštiček a dalších pomůcek, které byste měli mít při ruce vždy, když se do korálkování pustíte. Kdo už podobnou příručku četl, toho napadne, že teď autorka začne předkládat jednotlivé návody rozdělené podle obtížnosti. Ten správný čas k takovému vysvětlování ještě nenastal. Jestli se korálkování věnujete už delší dobu, následující stránky můžete s klidem přeskočit, ale začátečníci by naopak měli číst obzvlášť pozorně. Powerová tady totiž vysvětluje, jak poznat, který materiál byl použit na výrobu korálku, nebo jak si koupit opravdu jen kvalitní zboží. Se stejnou důkladností pak popisuje, který materiál je k čemu vhodný a jak ho nejlépe použít, aby v novém kousku do šperkovnice vynikl. A věnuje se i tomu, jak si rychle a snadno vyrobit různé komponenty z drátu.

Teď, když Powerová vysvětlila základy, se můžete pustit do vašich prvních šperků jako od profesionála. V první části její knihy jsou návody opravdu jednoduché a obejdete se jen se základní technikou a pomůckami. Vaším úkolem bude hlavně kombinovat různé materiály a velikosti korálků.

Zdají se vám tyhle postupy příliš dětské? Žádný problém – stačí přelistovat o pár stránek dál a vyzkoušet si třeba tkaní s korálky. Přijde vám to jako holý nesmysl? Taky si myslíte, že se s korálky tkát nedá? Svým způsobem vlastně máte pravdu, je to skoro nemožné – alespoň v tom smyslu, že s nimi nemůžete tkát jako na tkalcovském stavu. V téhle kapitole se Powerová zabývá tím, jak z korálků vyrobit řetízek kytiček nebo třeba ozdobnou mřížku a nebude chybět ani zajímavé peříčko. Autorka všechny tyhle možnosti zařadila mezi vzory pro přinejmenším pokročilé, ale veškeré postupy jsou doplněny názornými obrázky, které mnohdy řeknou víc než slovní popis práce.

Kniha se také může stát platným pomocníkem těch, kdo už většinu pracovních postupů ovládají, ale při práci jim nastal nějaký problém, se kterým si nevědí rady.  A hledají nějakou radu nebo tip, jak si s ním poradit. I tady jim pomohou obrázky a slovní rady.

POWER, J. Korálky - Jak na to. Praha: Metafora, 2012, s. 160.

Knihu Korálky - Jak na to vydalo nakladatelství Metafora