Chodíte pozdě do práce? Steve taky…

knihy

Přestože už má za sebou dvojice Dave Skinner a Henry Paker jednu spolupráci na knize kreslených skečů, u nás vyšel až jejich druhý počin. Nakladatelství Argo v letošním roce vydalo knihu Proč to Steve nestih s podtitulem 101 výjimečných výmluv pro chronické opozdilce. Jde taktéž o sérii krátkých komiksových příběhů nebo, chcete-li, kreslených vtipů.

knihaForma obrázkových knih pro dospělé slaví v poslední době velké úspěchy. Již řada nakladatelství vsadila na tento trend. Tento typ se u určité skupiny lidí stává žádaným zbožím. Navíc je to dobrý dárek pro kohokoli z vašeho okolí. V knihách jde často o černý až morbidní humor, který čtenář odhalí pouze na základě několika náznaků. Tyto knihy také ve velké míře pracují s odkazy na popkulturu a současný médii a technologiemi nabitý svět.

Hrdina naší knihy Steve se tak musel například potýkat s cestou do Bradavic (Harry Potter), s Darth Vaderem (Star Wars), s jablkem René Magritta (surrealistický malíř) nebo s nekonečnými schodišti M. C. Eschera (iluzivní malíř). Další Stevovy výmluvy se netýkají ničeho menšího než globálního oteplování, klonování nebo cestování časem.

Na komiksech v knize Proč to Steve nestih se mi líbí nejenom jejich tématika, ale i to, že řada z nich má pokračování. Některé na sebe navazují přímo, ale na některou pointu narazíte až za další dvě stránky. Jsou to takové dovětky, které vás znovu pobaví.

Malá příručka pro nevyléčitelné opozdilce se může hodit všem, kteří mají problémy s ranním vstáváním, rozvržením času nebo se jim stávají stejně absurdní situace jako Stevovi. Myslet si, že by vám 101 výjimečných výmluv skutečně pomohlo obalamutit nadřízeného, by bylo trochu naivní. Pokud už ale přijdete pozdě, můžete si s humorem dvojice Skinner a Paker alespoň vylepšit pracovní ráno.

Knihu Proč to Steve nestih vydalo nakladatelství Argo