Recenze: Petra Bartíková – Medvídek na farmě

Další kniha, která patří do Zásilky z Knihozemě, je roztomilé leporelo Medvídek na farmě. Autorkou je Petra Bartíková a ilustrátorkou Katarína Macurová. Tato dvojice má na svém kontě už několik knih o medvídkovi, který objevuje svět, takže pokud už některou z nich máte doma, určitě neváhejte pořídit si i další. Kromě těchto knih vydala autorka i mnoho dalších publikací, které jsou krásné, a navíc poučné.

knihaMalý medvídek se na své farmě stará o různá zvířátka – slepičky, koníky, ovečky i kozy. Jeho pomocníkem je malé prasátko, které je ale trošku popleta. Díky němu zažijí děti zábavné chvilky. Například když medvídek dojí kravičku a těší se, jak z mléka bude dělat lahodné sýry, tak prasátko do vědra s nadojeným mlékem nalije kakao a pije ho pak dlouhým brčkem. Ze sýrů tedy nebude nic, ale prasátko je najedené. Nakonec vše dobře dopadne, a i když celý den prasátko spíše přidělává medvídkovi práci a rozptyluje ho od jeho úkolů, nakonec je medvídek rád, že takového kamaráda má.

Kniha má pouhých 12 stran, přesto dětské čtenáře nepřestane bavit prohlížet si je stále dokola. Kromě krásných ilustrací se mohou děti těšit na pohyblivé obrázky, na kterých prasátkovyvádí své rozpustilé kousky.

Děti se v knize seznámí s několika úkony, které se na farmě dělají. Od sbírání vajíček přes dojení krávy až po stříhání oveček. Kniha může vyvolat diskuzi na téma farmaření, života na venkově a s ním spojených činností.

Leporelo Medvídek na farmě doporučuji nejmenším dětem. Starší si knihu prohlédnou jednou, párkrát si zatáhnou za vytahovací prvky a přestane je bavit. Ti nejmenší, kteří teprve objevují svět, však knihu dozajista ocení. Nevadí jim prohlížet jednu věc stále dokola. Ovšem na „vytahovátka“ opatrně, jsou jen papírová, takže při nešetrném zacházení by se mohla zničit.

Kniha Medvídek na farmě vyšla v rámci projektu Zásilka z Knihozemě.

Medvídek na farmě
Autor Petra Bartíková