Recenze: Marianne Dubuc – Já nejsem tvoje maminka

5

Seznamte se s veverkou Ottou a bílým chlupáčem, který se vyklubal ze zelené koule pokryté bodlinami a vykřikl: „Maminko!“ Mladá spisovatelka, výtvarnice a ilustrátorka z Kanady Marianne Dubuc přichází po poetické knize Ptáček a lev s novým příběhem plným lásky a porozumění Já nejsem tvoje maminka.

ja-nejsemAutorka Marianne Dubuc ve svých příbězích volí silná témata. Zatímco ve své prvotině Ptáček a lev vypráví dojemný příběh o přátelství mezi ptáčkem a lvem, tématem druhé knihy zvolila rodičovství.

Veverka Otto, lépe řečeno veverčák, jednoho dne objeví před svými dveřmi malou pichlavou kuličku. Žádný problém, jednoduše ji překročí a víc si jí nevšímá. A to dokonce, i když se z ní vyklube „malé stvoření, celé chlupaté a kulaté s legračním nosánkem“ a vykřikne „Maminko!“. V noci mu to přeci jen nedá a vezme mládě do své závěsné postele s příslibem, že druhý den najdou jeho skutečnou maminku. Leč po mamince ani stopy a malý chlupáč je každým dnem větší a větší a Ottovi doslova přerůstá přes hlavu. Co s ním? Co když Otto jeho maminku nenajde? Mohla by si k sobě tato neobvyklá dvojice najít cestu i přes své rozdíly?

Já nejsem tvoje maminka se podobá autorčině prvotině Ptáček a lev nejen zajímavým tématem a neobvyklou dvojicí, ale po formální stránce také úsporností slov a krásnými „pastelkovými“ ilustracemi. I když nyní je autorka přece jen o trošku víc upovídaná a výmluvná, což může být i na škodu, protože téměř každý moment má svůj obrázek nebo popis a máloco zůstává čtenářově fantazii.

Kniha Já nejsem tvoje maminka je vhodná pro děti od 3 let i jejich rodiče. Potěší jak osobním a neobvyklým tématem rodičovství, tak krásnými ilustracemi.

Já nejsem tvoje maminka
Autor Marianne Dubuc