Recenze: Klára Smolíková, Honza Smolík – Medvídek Lup a jeho kamarádi

Už druhé vydání oblíbené knihy Kláry Smolíkové a Honzy Smolíka s názvem Medvídek Lup a jeho kamarádi spatřilo nedávno světlo světa. Není se čemu divit, to první bylo totiž beznadějně vyprodané. I tentokrát si ho pod svá křídla vzalo nakladatelství Mladá fronta.

medvidek-lupDnešní době vládnou především televize či počítače, přesto si řada menších či větších dětí najde čas i na přečtení nějaké té knihy. V našich končinách je naštěstí podle statistik těchto čtenářů poměrně dost. Nejenže při různých příbězích mohou děti a mládež zapojovat svou fantazii, ale zároveň i rozvíjejí slovní zásobu a velice často se něčemu naučí. Mnohdy i jen podvědomě, protože autoři dokážou moudra zakomponovat do textu.

Jestliže vaši synové či dcery nejsou zrovna na dlouhé texty, nemůže být pro ně nic lepšího než nějaký ten komiks. A to je právě případ této zajímavé knihy. Najdete v ní 32 veselých příběhů ze života zvířat z lesa. Hlavní roli hraje medvídek Lup, ale vedle něj jsou tu i mnozí další. Těšit se můžete na zajíce cestovatele Bonifáce, truhláře jezevce a několik dalších.

Jejich kratičké příběhy zabírají pouze dvě strany, takže se nemusíte bát nějakých obtížných dějů. Celá kniha je koncipovaná především pro děti a s těmi to Klára Smolíková prostě umí. Snaží se nejen pobavit veselými historkami o lyžování, plavbě na ostrov či indiánském létu. V případě, že jste pozornými čtenáři, neuniknou vám ani lehká poučení vložená do textu. Ovšem v první řadě chce knížka pobavit.

Přesto se autoři rozhodli i trochu potrápit dětské mozkové závity a zpestřit komiksové příběhy mnoha rébusy. Děti si mohou na jednom obrázku spočítat listy, několikrát najít rozdíly na zdánlivě stejných ilustracích či najít cestu z bludiště. Většina z těchto hádanek je poměrně jednoduchá, ale přesto se mladší čtenáři budou muset trochu snažit. Naštěstí ne natolik, aby je to odradilo od knihy.

Ilustrace jsou na vysoké úrovni, ostatně od Honzy Smolíka bychom ani nic jiného nečekali. Obrázky jsou jako stvořené pro malé čtenáře, jsou nenáročné, ale přesto výborně propracované. Text i kresby prostě k sobě nesmírně ladí a společně vytvářejí kvalitní dětské čtivo.

Zárukou kvality je už fakt, že první vydání se vyprodalo. Samotní autoři jistě nejsou mnoha maminkám i dětem neznámí. Ostatně z pera Kláry Smolíkové vznikl i Vynálezce Alva, kterého jste mohli vídat ve Večerníčku. Jestliže tedy chcete své děti potěšit, zkuste jim koupit právě tuto knihu. Možná jim vyšlape cestičku do krásného světa literatury, kde se nachází tisíce a tisíce nových příběhů.

Medvídek Lup a jeho kamarádi
Autor Klára Smolíková, Honza Smolík
Nakladatelství Mladá fronta