Medvídek Míša jde do světa

Dětská kniha Medvídek Míša a cesta kolem světa od autorů Katji Reider a Tima Warnes je okouzlujícím příběhem, který bych doporučila všem dětem. Jaká dobrodružství Míša zažije, se nechte překvapit v knize, kterou vydalo nakladatelství CPress ve společnosti Albatros Media a. s.

knihaKniha začíná jednoho slunečného dne, kdy se hlavní protagonista medvídek Míša nepohodne se svou maminkou, a tak peláší naštvaně ven a rozhodne se, že půjde do světa. Cestou potkal malý Míša svoji kamarádku lištičku Zrzečku. Ta se rozhodne, že Míšu do světa doprovodí. Ten jí prozradí, že do světa kráčí za dobrodružstvím. Přidá se k nim i veverka Louskáček. Vždyť svět je plný nástrah a nebezpečí. Ve třech překonají mnohé překážky, jako třeba veletok, zaženou příšeru, zdolají velehoru, až se ocitnou na poušti.

Právě když stálo slunko nejvýše, ploužili se naši kamarádi pustou pouštní krajinou. „Už tam budeme?“ naříkala lištička Zrzečka, když jí pouštní vítr nafoukal písek do očí. „Kde?“ zeptal se Míša. „No, v tom velkém širém světě!“ snažil se překřičet písečnou bouři Louskáček. „Je to ještě daleko?“ Medvídek Míša se zkoumavě rozhlédl kolem. Potom řekl: „No tohle, myslím, že už jsme tu!“ [1]

A jak jejich cesta do světa skončí? To se dočtete v knize, v níž se tři nejlepší kamarádi řídí heslem: „Jeden za všechny a všichni za jednoho!“ U knihy si děti nejen odpočinou, ale rozvinou i svou představivost. Domnívám se, že stejně jako mne zasáhnou děti půvabné, veselé, svěží ilustrace, kterými knihu obohatil Tim Warnes. Literatura pro děti není jen nezávažná, ale kráčí s námi celým životem. Často se k takovým knihám vracíme v dospělosti, kdy buď chceme na knihu zavzpomínat, nebo ji předčítat svým dětem. Je jen na vás, které knihy vyberete. Tato stojí rozhodně na váš čas.

Medvídek Míša je v knize vyobrazen jako naprostý sympaťák, nosí modré kalhoty a červený šátek kolem krku. Pravda, je trošku urážlivý a tvrdohlavý, ale to mu v jeho věku nemůžeme vyčítat. Lištička Zrzečka je malinko zvědavá liška, zato má srdce na pravém místě, protože neopustí věrného kamaráda, ani když se vydá z rodného kraje do světa. Nemluvě o veverce Louskáčkovi, ta by své nejlepší kamarády také neopustila. A tak se vydají na dalekou pouť, kde je zasáhnou různé přírodní podmínky. Nebude jim však při cestě smutno po domově?

[1] REIDER, Katja a WARNES, Tim. Medvídek Míša a cesta kolem světa. Brno: CPress, 2014. ISBN 978-80-264-0439-2.